October 7, 2001
hur många här inne tycker radeon 8500 är bättre än gf3 ti 5000???
själv tycker ja det varför???
liksom dem är stort sätt lika snabba sen kommer du får ungefär 5 gånger så fin bild på ditt radeon än på ditt gf... sen haer det trueform funktionen som ALLA vill ha... liksom varför köpa gf3 när radeon8500 är snyggare å lika snabbt =P
vilket skulle ni personligen köpa???
August 14, 2001
November 2, 2001
Sant..
Men grejen är den att korten är ungefär lika snabba..
Men kolla sen på funktionerna på korten?
Jag menar, har GF3 Ti Trueform?
Och Radeon 8500 har en nyare version av VertexShadern än GF3
Hyper z2, som gör så du får fetare band bredd.
Så Radeon 8500 skulle defenitivt bli mitt val
August 14, 2001
August 22, 2005
jag vill ah ATI, jag ritar mycket och behöver MYCKET BRA 2D grafik. dessutom är det billigare o snababre än GF3ti500.. drivrutiner e ett annan sak, i dagsläget har juh RADEON 8500 marknadens bästa DVD uppspelning också.. så RADEON 8500 skulle definitivt bli mitt val!
(Radeon = grafikkort, Geforce 1,2,3 = 3D acceleratorer)
June 15, 2001
November 2, 2001
Du säger att du vill ha finare Skärpa och bild, välj då Radeon.
Jag själv har ett v7700..
Skit kort om jag får säga det.
EiN BäVeR är min kompis, och vi brukar lana.
Man kollar på min bild och sen på hans.
Mycket märkbar skillnad.
Hans kort utklassar mitt i bildkvalitet och skärpa.
Snabbheten mellan våra kort är inte lika märkbar, men skaffa ett radeon, det är ett råd.
September 21, 2001
Det verkar faktiskt som att Radeon 8500 kommer att vara ett mycket prisvärt kort med sina fina prestanda. För vem vill pröjsa ett par tusen mer för ett kort som inte är mer än ett par procent snabbare. Om pengar inte är ett problem så..... Men för de flesta av oss dödliga är 5000:- +moms alldeles för mycket stålar att slänga ut på ett grafikkort. Så det självklara valet blir ATI.
Hoppas bara att de kommer att sköta om sina drivrutiner lika bra som nVidia.
March 17, 2001
On 2001-11-06 19:38, EiN_BäVeR wrote:
mjo du ska nog se astt ati kommer med bra drivisar till kortet... men det är lite lustigt att ati är bättre även fast dem har skit drivisa
Bättre!?? skojar du!?
Skall bli kul och se hur lång tid det tar innan de fått rätt på drivrutinerna,,,
För just nu så presterar den skit,,, och är ostabil. (enligt alla hårdvarusiter som har testat den!)
Bästa köpet är ju helt klart Pov Geforce 3 som man sedan klockar,,,
Kostar ungefär det samma som Radeon 8500 men man får ett mycket stabilare kort med drivrutiner som är i världsklass och dessutom ett jäkligt snabbt kort!!
Så de e så!
Våga säga imot mig,,, :gunfire:
November 2, 2001
On 2001-11-06 20:18, CreaTioN wrote:
Bättre!?? skojar du!?
Skall bli kul och se hur lång tid det tar innan de fått rätt på drivrutinerna,,,
För just nu så presterar den skit,,, och är ostabil. (enligt alla hårdvarusiter som har testat den!)Bästa köpet är ju helt klart Pov Geforce 3 som man sedan klockar,,,
Kostar ungefär det samma som Radeon 8500 men man får ett mycket stabilare kort med drivrutiner som är i världsklass och dessutom ett jäkligt snabbt kort!!
Så de e så!
Våga säga imot mig,,, :gunfire:
Du kan ju gå in på Toms hardware och titta vilket kort som är bäst.
Och ändå så kör dem med skit drivisar.
Och kortet är fan inte ostabilt.
[ Detta Inlägg ändrades av: Warr1or den 2001-11-08 12:35 ]
January 8, 2001
Kortet gick stabilt i en vecka hos mig under WinXP hursomhelst. Bildkvaliteten gentemot det stackars hercules gf3ti500 var brutal
Hoppas, hoppas ATI satsar på att utveckla sina drivrutiner nu då, dom har juh allt att vinna. Mina ögon skulle tacka mig att dumpa detta sketna och suddiga nvidia-baserade härke omgående - fan vilken skillnad
(120Hz i 1600x1200x32 regerar btw)
/Weyland
2 Guest(s)