April 14, 2001
På mitt funkar Half-Life iaf, både i Dx och Opengl
Ett annat bra Tweakprogg kolla här:
August 21, 2001
On 2002-01-14 18:23, frallz wrote:
Direct3d funkar fint. men jag vill köra opengl!har bytt till winxp, installerat om CS och applicerat patchen. funkar fortfarande inte!
kör med de nyaste drivarna till XP från ATI.
OpenGL är inkluderat där. Är det nåt annat jag ska installera eller?
Ladda ner tex. RadeonTweaker och gör som jag skrev i inlägget ovan.....då funkar det
January 17, 2002
Hade samma problem. Vilken version av HL har du?? retail eller mod-versionen?
Har har du fungerande patchar!
Har du counterstrike och inte HL så har du retailversion ta då den patchen, annars den andra.
http://www.3dnyt.dk/arkivet/010923.htm
Låt höra hur det gick
MVH
Kingen
December 16, 2001
:smile:Jag kommer defenetivt att köpa ett ATI Radeon 8500 i slutet på månaden när kulorna rullar in. Läste i en annan tråd att Dataknuten i GBG hade dem inne? Passar mig utmärkt då jag bor i GBG och förhoppningsvis slipper vänta. Tycker att det är grymt mycket mer prisvärt än vad jag får för samma pengar av Nvida bullshit. Ursäkta "Bullshit"
Men gillar inte när ett företag har monopol och kan styra marknaden/priserna.
July 16, 2001
HATA ATI HATA ATI!!! Känns verkligen så nu..
Nu har jag fan provat med allt.
Både MOD & retail version av CS. Båda patcharna... Olika drivrutiner. Rage3D...
NEJ NEJ NEJ det funkar verkligen inte!!
Är det INGEN som har nån haxxad drivrutin som gör att det funkar med OpenGL i CS?!?!?
April 6, 2001
Hade samma problem med mitt radeon 7500.
Patchen löste mina probbs, jag kör win XP.
Snyde, ta dig NÅNSTANS. ATI är överlägset om man vill ha kvalité. Alla testare är rörande ense om att ATI:s bildkvalitet både i 3d och 2d är flera klasser bättre än alla Gforcebaserade kort. Iofs skiljer kvallen på vilken som tilverkar gforcekortet.
TV-outen är av en kvalité som ni gforcenerdar bara kan drömma om.
Detta gör ATI-kortet till ett bättre köp. Man klagar ju inte på att det finns dubbla monitorutgångar heller. Så återigen...ta dig nånstans.
May 31, 2001
On 2002-01-14 18:23, frallz wrote:
Direct3d funkar fint. men jag vill köra opengl!har bytt till winxp, installerat om CS och applicerat patchen. funkar fortfarande inte!
kör med de nyaste drivarna till XP från ATI.
OpenGL är inkluderat där. Är det nåt annat jag ska installera eller?
Om nu D3D funkar, varför kör du inte det då?
October 5, 2001
Jag har haft mitt ATi Radeon 8500 Retail i två månader nu utan ett enda problem. Counter-Strike flyter på som aldrig förr, i 4X Quality Smoothvision, 1280x1024, 128 aniosotropic filtering. Samma sak gäller för Ghost Recon, Medal of Honor, Aliens vs Predator 2, Aquanox, Return to Castle Wolfenstein, 3DMark2001 SE och så vidare.
Jag har två tips:
1. Installera om hela operativsystemet och
alla nödvändiga drivrutiner för moderkort, grafikkort, uppdatera operativsystemet etc
2. Installera INTE några tweak-program om du är nybörjare. Om du ändå envisas med det rekommenderar jag RADEONATOR 1.50. Prova dock CS *före* du installerar tweakern.
Hoppas du blir lika lycklig som jag med mitt underbara Radeon 8500
---------------------------- --- -- -
Athlon XP 1700+
Epox 8KHA+
ATi Radeon 8500 (9461 : 3DMark2001 SE)
Win XP Professional
------------------------ --- -- -
2 Guest(s)