February 5, 2002
Snart kastar jag ut kortet...Har ett ATI Radeon 8500 (Built by ATI) som verkar leva ett eget liv.
Jag får flimmer/streck på skärmen. Jag har provat alla möjliga drivrutiner. Både under win 98 SE och win XP PRO. Flashat om BIOS på mitt moderkort (ASUS CUV4X-E) Kör dom senaste VIA 4in1 och självklart DirectX 8.1.
Vad är fel - Är det någon mer som har samma problem med sitt Radeon 8500?
Lösning - Någon?
November 29, 2001
menar du typ den typen av "tearing" som vissa upplever när man inte kör med vsync?
du skrev nått innan om att du fick det när du scrollade? eller det var kanske inte du?
vad det än är så är det knappast ett generallt Radeon-problem
hänger på de tre största ATI-siterna o där e ingen som klagat på det där
förutom de som inte vet vad vsync är ...
November 29, 2001
bara i spel eller?
vilken refreshrate kör du i spel/windows?
jag har en refreshrate på 85 Hz o kör aldrig någonsin med vsync o har aldrig haft några problem förutom med nån gammal betadrivrutin (typ i mars förra året) o det var bara den drivrutinen
om det är i Open GL så prova att sätta på "Tear Free Swap" o se vad som händer...
September 21, 2001
On 2002-02-28 11:25, MXK wrote:
Snart kastar jag ut kortet...Har ett ATI Radeon 8500 (Built by ATI) som verkar leva ett eget liv.Jag får flimmer/streck på skärmen. Jag har provat alla möjliga drivrutiner. Både under win 98 SE och win XP PRO. Flashat om BIOS på mitt moderkort (ASUS CUV4X-E) Kör dom senaste VIA 4in1 och självklart DirectX 8.1.
Vad är fel - Är det någon mer som har samma problem med sitt Radeon 8500?
Lösning - Någon?
Vill du sälja den kanske ???
Jag har aldrig haft problem med min 8500 LE från POV . Är det nåt med bios instälningar kanske . Prova med att flasha bioset på kortet med den nya improved retail versionen .
Mvh Toni
February 5, 2002
Detta problemet är inte bara i spel, utan pågår hela tiden.
Refreshraten jag kör är 85 HZ. Har provat alla möjliga inställningar, men problemet kvarstår 🙁
Flashningen låter intressant - Men jag tror iofs. jag väntar med det. Har bara haft kortet i 3 dagar, så förhoppningsvis får jag byta det till ett fungerande (Om det nu är ett fabrikationsfel)
Har tyvärr inga planer på att sälja det.....Ännu. Jag vill få det och funka.
1 Guest(s)