February 7, 2001
Jag är SÅ sugen på ett Radeon 8500DV kort.
Jag har nu några frågor kring detta kort som jag hoppas att några av er kan svara på.
Är det någon skillnad mellan kort tillverkade av Herkules och kort tillverkade av ATI?
Är det någon annan som har ett sådant här kort? Hur fungerar det? Bra? Obra?
Jag är inte så där jätteintreserad av den bästa prestandan som går att få tag på, utan är mer ute efter ett multimediacenter där jag kan använda datorn som en musik/video centralenhet som är kopplad till TV:n. Men jag vill också kunna spela spel och arbeta vid den...
Så.. vad tror ni?
August 19, 2001
Jag vet faktiskt inte vad de är för skillnad på Ati och Herkules jag tror inte det spelar nån större roll..
Det fukar ganska bra.
En kompis til mig har ett Ati Radeon 8500.
Ibland buggar det faktiskt.
Men jag tror inte det är några alvarliga fel.
Så det är nog bara att köpa.
Men om du vill ha det helt stabilt så välj Nvidia.
April 14, 2001
Att ett grafikkort buggar behöver ju inte bero på just det kortet. Jag har ett ATi R8500, och jag var väl beredd på att få hålla på att bråka med drivrutinerna i 3 månader, som är rätt vanligt med ATi. Men det verkar som ATi har har tagit sig i kragen. Har haft kortet i 2 månader nu utan några som helt problem.
Installerade ett GF2-kort hos en kompis som hade datorn nere och TV'n uppe, jag sprang väl 5km den kvällen innan jag hade blev nöjd med bilden, eftersom skärmen slocknar varje gång man man slår på TV-ut på GF-korten. Gäller väl alla GF-korten tror jag eller?
Nu finns ju TV-Tool till GF-korten, som jag oxo använde, vilket underlättade en hel del, men tyckte det var väldigt jobbigt ändå.
Att ATi har bra bild på sina kort är väl heller knappast någon nyhet, vilket var en faktor när jag betämde mig för kortet. På HTPC-sidan är ju ATi korten väldigt populär, just pga av sin kvalitet på utsignalen.
December 25, 2000
Är du ute efter ett "mutimediacenter" är det helt klart ett bra köp, tack vare att det är ett radeon 8500 får du dessutom tillräckligt med kraft för dom flesta spelen.
ATI är mycket bättre på DVD o multimedia än Nvidia som har satsat på kvanitet (snabbhet) före kvalitet ett bra tag nu..
2 Guest(s)