January 26, 2007
Tjenare det är så här att mitt grafikkort radeon 9600 vill inte funka , när jag har installerat drivisar från ati.com och startar om datorn så drivrutinerna ska funka så blir bilden helt suddig och jag har försökt med andra drivrutiner , vad kan felet vara?
Behöver eran hjälp ! 😉
January 26, 2007
Det jag tycker är konstigt att jag har fått mitt kort funka förut innan jag gjorde en format c men nu när jag tänkte installera från ati.com 9600's drivrutiner så funkar det inte , o jag kör med 1024x1536 som upplösning
och jag drog ner den till 70 hz men det verkade inte funka ,men det jag tycker är mest konstigt är att när bilden börjar flimmra och bli suddig så när jag går in på en hemsida t.e.x eller utforskan så blir bilden bra , men sedan när jag stänger ner hemsidan eller utforskan så blir bilden suddig igen..
Btw jag har ett sapphire kort också så jag gick på hemsidan och tankade därifrån men funkade dock inte heller 🙁
Och har en lcd skärm
May 2, 2006
Har du en 17 eller 19 tums LCD skärm så ska du med största sannolikhet gå in i grafikkortets drivrutiner och ställa in upplösningen 1280x1024.
Det finns widescreen skärmar i den storleken som har annan upplösning, men annars är detta den optimala på de flesta skärmar av dessa storlekar.
Du kan också högerklicka på skrivbordet och välja Egenskaper samt Inställningar. Ställ in 1280x1024 där.
En LCD skärm som inte visar sin optimala upplösning blir alltid lite suddig.
1 Guest(s)