May 15, 2001
Nu är jag här o tjatar om Radeon igen^^ men måste bara tipsa dem som har ett och inte testat detta än.
Steg 1: Ladda ner senaste RadeonTweaker (finns på http://www.rage3d.com)
Steg 2: Öppna programmet!
Steg4: gå in under tabarna Opengl och openglide private.
Kolla under openglide, finns massa kul, men de viktigaste är: SubPixelPrecision (sätt den på 4)
Anistroptic filtering (ska vara på 128x)
Level of detail Bias ska va på 8!
Under Openglide Private tabben, klicka i Multitexturering, 32 bits Z-buffer, Anistroptic filtering, Z-compress all, use fast Z-mask clear och till sist, Use dynamic Dithering!
Det finns en hel del annat också, men orkar inte gå igenom alla, men det finns en rätt shysst funktion som förklarar vad de gör.
Sätt igång Quake3 och visa dina Geforce ägande polare... som kommer gråta i vånda när dom kommer hem igen:P
ps: bocka i Vertex shader och enable Pixel shader! dem ser feta ut i spel som klarar av att visa dem!!
Ps 2: Tänk på att dessa inställningar inte generar den högsta framraten, men på en hyffsad dator märker man nåstan ingen skillnad!
[ Detta Inlägg ändrades av: Malfunction den 2001-07-19 23:42 ]
June 15, 2001
May 15, 2001
May 15, 2001
Ska se om jag kan få min polare o ta nåra screenies från Q3, så ska jag försöka plocka en bild från samma plats. Så får jag väl lägga upp en tillfällig server med bilderna på, så ni kan titta:)
Vet ej när det blir av, men lägger upp en länk här när bilderna är uppe.
Bilderna kommer vara tagna i 1280x1024, så har inte en aning om hur stora de kommer bli:(
1 Guest(s)