January 8, 2002
Tja!
För tillfället har jag ett Geforce2MX med TV-ut och kör då med TV-tool. Hur funkar det med radeons TV-ut? Måste man köra ett program som TV-tool?
PS:Måste säga att tv-ut på Geforce2MX suger, bild kvalitén är sisådär och och orkar inte krångla med program som TV-tool. För övrigt har jag en 100hz TV och det tycks uppstå ett rullande vit fält (skiftningar) som jag inte får bort. Har testat allt...allt. Har detta att göra med att jag har en 100hz TV? DS.
/MVH Dalle
April 14, 2001
Har du ett GF-kort skulle jag ändå rekomendera Tv-Tool, löser många problem. Att det beror på att din Tv har 100Hz, knappast. 100Hz på en Tv är inte samma sak som 100Hz på en monitor, Tv'n går ju fortfarande i 50Hz.
Ähh..Glömde, Nej du behöver inte använda något extraprogram till ATi, jag kör ändå med Radeonator för att det finns lite extrainställningar för TV'n, men inget måste.
[ Detta Inlägg ändrades av: Hogan den 2002-03-21 02:29 ]
January 8, 2002
Jo jag visste att en 100hz TV egentligen tar en insignal på 50hz och sedan gör om den till 100hz
Man behöver inte använda TV-tool alltså, och detta innebär att jag slipper hålla på med att justera storlek på fönster osv (är riktigt trött på det, det blir aldrig bra eller som man vill ha det)?
Har även kollat mycket i forumet på Rage3D.com, och där verkar det som om många har problem med drivrutiner fortfarande. Har ni eller någon annan här någon intressant erfarenhet av detta?
[ Detta Inlägg ändrades av: punkarn89 den 2002-03-21 17:42 ]
1 Guest(s)