August 21, 2001
Hade besök av radiotjänst igår. Mannen frågade om jag hade tv. Jag svarade vänligt att jag inte tittade på tv, och därför inte hade någon.
Han undrade sen ifall jag klarade av en kontroll.
Javisst gör jag det sade jag.. men du får inte komma in.
Inte för att jag är speciellt orolig över detta.. Skulle de trycka mig mot väggen så får jag väl betala skiten.. men tills de gör det, då tänker jag vägra.
Sen funderade jag på sådana där pejlare som man hör talas om, och här kommer jag till min fråga.. Hur fungerar dessa? Hur precisa är de?
Hur kan de sniffa upp någon som inte sänder något?
November 23, 2001
Den känner av en viss frekvens i den kristall som modulerar om färginformationen, så sålänge din "tuner" (kan vara tv-kort till datorn eller tv apparat) är strömsatt så kan den pejlas in.
Berätta vidare på storyn? Kunde han inte göra nått när han inte kom in? Sa han bara tack o hej eller?
November 23, 2001
Jo det visste jag om, undra när dom kommer hit.
EDIT: HaAHAH otroligt.. nu kom det en o plinga på här med! Känn på den slumpen då!
-"Hej jag kommer från Radiotjänst"
-"Jag har ingen TV"
-"Har du ingen TV?"
-"Nä, jag är student, har bara min dator"
-"Man kan ju ha TV fast man är student"
-"Men det har jag inte."
-"Nähä, tack då"
Fint med en 28" + en 22" + TV-kort i datorn. TV-apparaterna är köpta av min farsa så det blev inget reggat på mig!
Jag ska bli en systematisk lagbrytare, orka betala! hehe. Dock blir inte det så långvarigt, snart kommer ju Mediaavgiften.
March 14, 2001
Har sett något tv-prorgam där de intervjuade någon från radiotjänst och han sa snällt att de inte tar till några konstiga metoder för att få reda på vem som har tv eller inte, så säger man att man inte har någon och att de inte får komma in så tackar de för sig och går vidare..
August 11, 2005
Min polare fick besök av dem en gång. Han vägrade släppa in gubben men gubben sa "Jag ser ju tv:n på bordet där borta mittemot soffan ju!" o min polare svarar "NEJ! Det är ingen TV, utan en micro!"
Gubben blir sur o säger att han kommer att komma tillbaka dagen därpo med en polisman om han ionte blir insläppt nu, men min polare säger att han får komma tillbaka imorgon då.
Fem minuter efter att guben gått springer min polare över till sin granne o frågar om han kunde få låna hans micro dagen efter o som tur var fick han det!
så då kom dagen D; det knackade på dörren och där stod gubben med en polisman vid sin sida. Nu släppte min polare in dem helt frivilligt o de kom in, o vad såg de på bordet om inte en micro! 😀
Gubben frågar "Måste vara väldigt intressant att kolla på denna om kvällarna!" o polarn säger "Ja du... kan vara rätt intressant ibland..." gubben går därifrån lite sur medan snuten skrattar 😀 haha
så jävla läckert 😀
February 5, 2003
csm101 wrote: Min polare fick besök av dem en gång. Han vägrade släppa in gubben men gubben sa "Jag ser ju tv:n på bordet där borta mittemot soffan ju!" o min polare svarar "NEJ! Det är ingen TV, utan en micro!"
Gubben blir sur o säger att han kommer att komma tillbaka dagen därpo med en polisman om han ionte blir insläppt nu, men min polare säger att han får komma tillbaka imorgon då.Fem minuter efter att guben gått springer min polare över till sin granne o frågar om han kunde få låna hans micro dagen efter o som tur var fick han det!
så då kom dagen D; det knackade på dörren och där stod gubben med en polisman vid sin sida. Nu släppte min polare in dem helt frivilligt o de kom in, o vad såg de på bordet om inte en micro! 😀
Gubben frågar "Måste vara väldigt intressant att kolla på denna om kvällarna!" o polarn säger "Ja du... kan vara rätt intressant ibland..." gubben går därifrån lite sur medan snuten skrattar 😀 haha
så j**la läckert 😀
hahaha fy fan va bra skrattar som en galning nu
Jag betalade ett år sen sa jag upp skiten.
En gång har en nisse varit här och ringtpå i en veckas tid men jag öppnade inte dören så jag fick tillslut en lapp i brevlådan som jag skulle skicka in till dom ifall jag inte hade en tv men efter det så har det varit lungt.
Nu har jag skaffat en digitalboxs så vi får se om dom kommer hit nu eller ringer mig.
Jag har en plan om dom ringer mig.
1. Då kommer jag kort och bestämt säga att dom ringt fel.
2. Ger dom sig inte så kommer jag säga att det finns ingen som heter Radiotjänst här så ni måste ha ringt fel
3. Ringer dom kastar jag bara på luren.
Ringer dom på dören öppnar jag brevinkastet och tar diskutioner där igenom och skyller på att jag är mår psykiskt dåligt av att se folk 🙄
March 19, 2003
De kom tydlgien hem till mig efter jag flyttat, och morsan var där och öppnade dörren.
Hon hälsade på mannen snällt och han frågade om jag hade tv osv.
Morsan svarade snällt att jag knappt hade råd att köpa filsingar så tv skulle jag nog inte skaffa de närmaste åren.
Snälla, hur många känner ni som inte har TV hemma? 😀
August 11, 2005
Tycker det är fel att de hela tiden höjjer avgiften enbart för att kompensera förde som inte betalar. Nu var det så illa att de ringde min flickvän och övertygade (läs hotade) henne till att skicka ut räknng, hade de ringt mig hade de fan fått höra bådepå det ena och det andra.
Hutlöst dyrt och när man kommer till insikt så kollar man ju redan på filmer och serier på datorn, så TV har egentligen inte mycket att erbjuda mig... funderar på att ringa dem och säga att tv:n gick sönder och att jag inte har någon längre...
April 13, 2004
csm101 wrote: Tycker det är fel att de hela tiden höjjer avgiften enbart för att kompensera förde som inte betalar. Nu var det så illa att de ringde min flickvän och övertygade (läs hotade) henne till att skicka ut räknng, hade de ringt mig hade de fan fått höra bådepå det ena och det andra.
Hutlöst dyrt och när man kommer till insikt så kollar man ju redan på filmer och serier på datorn, så TV har egentligen inte mycket att erbjuda mig... funderar på att ringa dem och säga att tv:n gick sönder och att jag inte har någon längre...
Sedan blir ju serierna/filmerna inte billigare om man tankar hem dem till datorn heller, det håller ju priset uppe där också 😛 🙄
November 15, 2001
Jalle64 wrote: [quote=csm101]Tycker det är fel att de hela tiden höjjer avgiften enbart för att kompensera förde som inte betalar. Nu var det så illa att de ringde min flickvän och övertygade (läs hotade) henne till att skicka ut räknng, hade de ringt mig hade de fan fått höra bådepå det ena och det andra.
Sedan blir ju serierna/filmerna inte billigare om man tankar hem dem till datorn heller, det håller ju priset uppe där också 😛 🙄
Haha...klockren! Folk vill ha mycket men inte betala 😛
August 11, 2005
Menar ni att det inte går att göra samma filmer och serier som de gör idag utan att lägga ner mycket pengar på dem? För då får ni nog tänka om lite på den fronten, hade inte alla varit så giriga så hade det gått att göra lika bra filmer fast med mycket mer "humana" priser.
Ta bara Snubben som spelade Neo i matrixtrilogin, en miljard för tre filmer? Den som tycker det är "tillräckligt" för tre filmer är enligt mig inte frisk...
April 13, 2004
csm101 wrote: Ta bara Snubben som spelade Neo i matrixtrilogin, en miljard för tre filmer? Den som tycker det är "tillräckligt" för tre filmer är enligt mig inte frisk...
Var har du fått tag i den summan? 😕 Tillräckligt? Menar du att han isf skulle haft mer betalt? 😕 8-[
2 Guest(s)