November 7, 2001
Ifall jag nu vill ha ett Asus moderkort och det är Raid, kan jag ha vanliga komponenter i ändå fast det är Raid ?
Jag menar, kan jag ha vanliga Íde hd´s i ?
mm.
och stödjer detta moderkort Amd 1900 + ?
Asus A7V266-E Moderkort for Socket A DDR
- VIAKT266A, ATA/100, ATX, RAID, Ljud
November 7, 2001
December 23, 2000
TI 600 är snabbast för närvarande men det har inte asus släppt...
det där kortet verkar vara sjusst köpte själv ett sådant igår
du kan ha upp till 8 hårddiksra tack vare fyra IDE portar som moderkakan har
har nu konfat den så jag kör raid..men jag märker ingen stor skillnad faktiskt ;( nu bootar win98 på 14sek istället för 18 typ!
vet äj , kanske ställde in fel...
klart den stödjer 1900+ stödjer snabbare oxå
[ Detta Inlägg ändrades av: WzuP den 2001-11-20 23:43 ]
November 20, 2001
Asus-moderkortet i fråga funkar fint och verkar vara riktigt bra. Dock har t.ex. Abit ett kort med stöd för nya ATA133-interfacet. Det har också ett RAID-chip från HighPoint. Detta är bättre än Promise-chipet som sitter på Asus-kortet. MSI har också ett bra kort (har det själv) som är nästan identiskt med Asus-kortet.
Har inte hört något om kompatibilitetsproblem mellan Asus-MB och Abit-GB, däremot det omvända (det är därför jag inte skaffade Abit-moderkortet jag nämnde - har nämligen Asus-grafik).
Snabbaste grafikkortet just nu, om man får tro tidningen MikroDatorn samt lite andra mätningar här och var, är Leadtek Winfast GF3Ti500.
November 7, 2001
Ok, Tacka så hemskt mycket för infon.
Hur skall jag ställa in mina 4 st hd´s ?
2 st Western Digital som jag vill köra RAID. Master på den ena och slave på den andra ?
Sen har jag en 28 Gig hd
och en 17 Gb.
Hur ställer jag in att det skall vara Raid mellan dom 2st Western ?
1 Guest(s)