July 29, 2001
Kan man köra 2 HD av olika fabrikat och storlek tillsammans i RAID 0? Eller måste både HD vara av samma GB-storlek?
Någon som vet?
Får hem min nya dator i moron, måndag: AMD TB 1333mhz 266fsb 256mb DDR, MSI 6380 (K7T266R) RAID. (kommentar?) Har tänkt köpa två nya IBM 60GXP 40GB men har inte slasing till det ännu. Därav frågan om jag använda min 6,4 GB och min 9GB tillsammans i RAID 0)
December 20, 2000
De behöver inte vara lika stora men du kan bara utnyttja storleken på den lilla på den stora om du försår vad jag menar
Vi har en stor raid artikel du kan läsa här:
https://www.nordichardware.com.....ndex.shtml
December 20, 2000
July 29, 2001
Okej. Det gör att jag får ca 13 GB att röra mig med tills slasingen ramlar in. Det får duga tills vidare. För tillfället är jag bara SÅ j-vla sugen att dra igång nya burken och se skillnaden mellan nya och min gamla ruttna PII 333@350...
tack för responsen!
December 20, 2000
February 11, 2001
Kör du spanning (RAID X ???) så kan du utnyttja det totala utrymmet båda hårddiskarna skapar. Inte bara den minsta x 2. .
Så kör spanning om du är i mån om utrymme. Men i prestanda fråga så skall du satsa på Striping istället (RAID0. Blockstorleken beror på vilken typ av prestanda du vill ha)
July 29, 2001
"Vad blir den nya burken för något?"
Nya burken blir enligt min första post...kan tillägga att jag som grafikkort håller fast vid mitt Geforce 2 mx ett tag till. Sunkigt, jag vet, men Geforce3 e fetdyrt och dessutom kommer det en uppdaterad version av Geforce 3 i höst....så tills dess får 2 mx hålla...
July 29, 2001
"Kör du spanning (RAID X ???) så kan du utnyttja det totala utrymmet båda hårddiskarna skapar. Inte bara den minsta x 2. . "
Jag är ute efter RAID 0, dvs performence framför allt. Vem har inte lärt sig hata evighetsrasslet från disken? *uuurk* Eller de feta laddtiderna för windows starten? Dessutom kan jag bara välja mellan RAID 0 och 1 pga det moderkort jag valt (MSI K7T266R)
2 Guest(s)