March 18, 2001
Hallå.. Har en ibm deskstar 75gxp på 46Gb
jag hade tänkte att köpa en IBM Deskstar 60GXP, 40GB . Hur går dom två ihop i ett raid system.
Eftersom dom har lika bra prestanda (2mb cache och 7200rpm)så borde väll det bli en stor disk på 80Gb (Raid 0) för att den anpassar sig efter den minsta alltså 40Gb:aren .... och det ända jag går miste om är 6Gb.
Rätta mig om jag har fel.
/Patrik
August 19, 2001
December 19, 2000
On 2001-09-07 21:47, Login wrote:
Ska bara säga att din 46a kommer dööö inom kort!Det har hänt 2 av mina IBM 46Gb diskar.. tredje lever halvt nu! 😛
Det är inte alls alla 46 GB diskar som dör... det är bara vissa serier som dör... så hans disk kan mycket väl överleva länge till
March 18, 2001
Nja jag vet inte hur länge min disk kommer att överleva...... hade virus för någon vecka sedan.. efter formatering så har h-disken låtigt litte konstit....... jag har kört scandisk ytkontrol och det var väll 5% av hella disken som var i "skadad sektor"
men men får se vad som kommer att hända (-:
April 2, 2001
ja, RAID-0 är för att göra diskarna snabbare, eller rättare sagt, använda dem som en, så att lagring går snabbare.
Du kan myhcket väl använda en 46gb och en 40Gb i RAID-0, du får sämsta diskens prestanda och minsta diskens storlek bara.
Frexten, om du har fått dåliga sektorer efter ettt virusangrepp så är det med all säkerhet inte så att det är "Bad sectors", kör ettt ordentligt program och testa även sectorer som är markerade som dåliga!
1 Guest(s)