August 9, 2001
Jag förstår mej inte på RAID:en, det blir alltid något fel och datan på disken blir alltid korrupt. Om man tex installerar ett spel så går det om man har rur att starta en gång men en blir det fel på dll filer och liknande. Samma sak gäller va man än lägger dit, mp3låtar, filmer, dokumen, you name it.
JAg har försökt men massa saker för att komma till rätta med problemet. Jag har huvudsakligen kört i raid0 (stripped) men samma sak med raid1 (mirroring). Jag har testat att ha båda på samma ide-kabel och även på olika. Olika drivrutiner jag jag också testat, nån som låg på ME skivan, dom som var på disketten som följde med och på nyare från MSI:s hemsida.
Vad gäller hårdvaran så har jag ett MSI K7T266 Pro-RAID och två IBM 40GB diskar. Jag vet att diskarna funkar för jag har även testat dom var för sig och det problemfritt
August 9, 2001
JAg har testat att installera XP men det krachade efter installationen pga skadade filer
Cad gäller moderkortet vill jag inte tänka på det, har redan fått byta en gång pga nått fel med minnena (minnena hela men moderkortet cepade sig och sen slutade det också ge ström till cpu-fläkten) och fick vänta i över 3 veckor på nytt
[ Detta Inlägg ändrades av: JockeB den 2001-10-31 17:46 ]
July 21, 2001
On 2001-10-31 17:43, JockeB wrote:
JAg har testat att installera XP men det krachade efter installationen pga skadade filerCad gäller moderkortet vill jag inte tänka på det, har redan fått byta en gång pga nått fel med minnena (minnena hela men moderkortet cepade sig och sen slutade det också ge ström till cpu-fläkten) och fick vänta i över 3 veckor på nytt
[ Detta Inlägg ändrades av: JockeB den 2001-10-31 17:46 ]
låter som om det är nått fel på din raidcontroller...
1 Guest(s)