August 16, 2003
Rilleo wrote: Tjena!
Min polare har problem att byta RAM minne i sin HP Pavilion zv6000, han hittar bara ett minne ...vart sitter dem?
Tacksam för svar 🙂
står och är är helt olika saker.
jag skulle fixa igång WLAN till en bärbar dator på jobbet, lätt som en plätt tänkte jag men inte. stor klisterlapp på datorn där det stod vad det var för komponenter i den bland annat WLAN kort, men så fan inte fallet...
kolla i CPU-Z SiSoft Sandra eller Everest dom programmen borde ju visa vad det är för minne i och om det är 1 eller 2 moduler.
men det brukar vara en (1) lucka man öppnar och där bakom finns det 2 minnesplatser. (kan ju finnas undantag
May 23, 2005
Rilleo wrote: det är två moduler..min polare ringde support och de sa att det andra minnet satt under tangentbordet 🙄
en skapligt bra början kan ju vara att berätta om det är en laptop eller stationär.
minst halva forumet vet väl att oftast är bara ena SO-DIMM-platsen synlig
August 16, 2003
WmB, när du säger det så ser jag inte att det står laptop men bara namnet "HP Pavilion zv6000" luktar bärbar lång väg så jag tog det för givet även fast jag inte vet att det är en bärbar. verkar som att dom andra gjorde samma sak eller kanske till och med visste att det var en bärbar!
sen så tror jag att du överdriver ganska så grovt med det där om halva forumet.
jag tror inte att det är på många % som har dissikerat en laptop.
nu har jag ingen statestik eller större erfarenhet om dom brukar gömma ena RAM stickan, vilket låter konstigt. men dom som skrev innan i tråden verkade antyda att minnena skulle sitta i närheten av varandra.
jag skruvade just upp min IBM, minnan ligger bredvid varandra, högst någon milimeter ifrån varandra.
May 23, 2005
Poontus wrote: WmB, när du säger det så ser jag inte att det står laptop men bara namnet "HP Pavilion zv6000" luktar bärbar lång väg så jag tog det för givet även fast jag inte vet att det är en bärbar. verkar som att dom andra gjorde samma sak eller kanske till och med visste att det var en bärbar!
sen så tror jag att du överdriver ganska så grovt med det där om halva forumet.
jag tror inte att det är på många % som har dissikerat en laptop.
nu har jag ingen statestik eller större erfarenhet om dom brukar gömma ena RAM stickan, vilket låter konstigt. men dom som skrev innan i tråden verkade antyda att minnena skulle sitta i närheten av varandra.
jag skruvade just upp min IBM, minnan ligger bredvid varandra, högst någon milimeter ifrån varandra.
tyckte det verkade som en missuppfattning mellan stationär och bärbar fanns i början av tråden, men jag har fel
På dom laptop jag har öppnat så fanns bara ena modulen under luckan, men okej, jag har haft otur.
Och neeeeej, självklar har jag inte gjort nån undersökning på hur många som dissikerat, eller kanske demonterat en laptop på detta forum.
1 Guest(s)