April 3, 2007
tror inte att det kommer att fungera! det var någon här på forumet som sa det till mig för några månader sedan!... men om du har dem hårddiskarna så kan du ju bara testa ;=) ... om du vill sälja en 16mb verision så är jag intreserad! :eye:
August 7, 2003
Jo, det fungerar med en 8 Mb Raptor och en 16 Mb Raptor. Inga problem, men däremot kommer den bli beroende av den långsammaste disken så slutsumman är att det (på de flesta prylar som ej är sustained throughput och ful-benchmarking à la hdtach) kommer gå långsammare med raid-0 än bara den nyare Raptorn.
Mjukvaru-raid är att istället för att låta kontrollen göra raidningen så låter man operativsystemt göra det. Linux och de flesta Unix-dialekter har stöd för det. Windows server-os har stöd för det och om man snor lite .dll-filer från dem OSen och slänger ned på sin XP funkar det där med (men pajar så snart man kör en update/patch som påverkar de filerna (så det är inte att rekommendera))
men som sagt, det _funkar_ med olika disk-modeller, bara att slutresultaten inte blir så bra... (men jag gillar inte raid-0 så där kan man fråga nån annan kanske...)
2 Guest(s)