September 16, 2001
Kör just nu min athlon 1.4 i 1050mhz ställde om busen till 133 så den hamnade i 1.4 men då startade den inte windows riktigt klockrent den stannade upp precis innan ikonerna laddas på skrivbordet och när man tar fram taskmanager så startade datorn om.
hann inte kolla temperaturen men vid 1050 full load är den 56 grader. Kan nån vänlig själv förklara i detalj hur jag ställer upp processorn i 1.4 eller gjorde jag rätt från
början. Har ett Abit Kt7a mobo
April 1, 2001
Du gjorde rätt som ställde om bussen till 133MHz. Men om tempen var så hög som 56ºC så var den förmodligen mycket varmare vid 1.4 GHz. Kolla i biosen när du kör på 1.4GHz hur varm den är. Vad har du för kylning till processorn ? Du har väl inte glömt kylpasta så du får bra kontakt mellan kylflänsen och processorn ?
March 20, 2001
On 2001-09-22 21:57, Iceman wrote:
Du gjorde rätt som ställde om bussen till 133MHz. Men om tempen var så hög som 56ºC så var den förmodligen mycket varmare vid 1.4 GHz. Kolla i biosen när du kör på 1.4GHz hur varm den är. Vad har du för kylning till processorn ? Du har väl inte glömt kylpasta så du får bra kontakt mellan kylflänsen och processorn ?
men Mhz har väll inget med tempen att göra... det är ju volten som spelar in på tempen väll !!
1 Guest(s)