August 11, 2005
Har ni i några timmar försökt fixa min hdd så att den visar rätt storlek men allt verkar vara förgäves...
Har installerat om XP, Sp2, flashat bios, skapat registernyckeln men inget funkar...
Vad mer kan jag göra?
Gäller datorn i sign och enligt acer själva så ska den inte ha några problem med hdd:n på tex 160 gig (disken jag försöker fixa är på 250 gig och visar enbart ~137. Och jag har läst faq:en...)
August 16, 2003
AHHAHAHA
okej, ska vara snäll nu.
har du SP2?
tryck Start -> Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Datorhantering -> under Lagring Diskhantering. partitionera och formatera en ny partition.
vill du bara ha en partition med alla 160GB då får du antingen fixa en nyare XP skiva (ladda ner den från exempelvis TPB och sedan vid installationen använder du din egna legala CD-key, då slipper du även uppdatera så mycket) eller så går detta kanske att lösa med Partition magic
jag trodde att detta stog i FAQ. länge sedan jag såg nogon som hade detta problem.
August 11, 2005
Poontus wrote: AHHAHAHA
okej, ska vara snäll nu.
har du SP2?
tryck Start -> Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Datorhantering -> under Lagring Diskhantering. partitionera och formatera en ny partition.
vill du bara ha en partition med alla 160GB då får du antingen fixa en nyare XP skiva (ladda ner den från exempelvis TPB och sedan vid installationen använder du din egna legala CD-key, då slipper du även uppdatera så mycket) eller så går detta kanske att lösa med Partition magic
jag trodde att detta stog i FAQ. länge sedan jag såg nogon som hade detta problem.
Du kan ju läsa inlägget rätt innan du lägger dig på golvet och skrattar?
Har ju skrivit att jag har SP2 och att jag läst FAQ:en... 🙄
Sen är det en hdd på 250 gig det rör sig om och att partitionera om funkar inte.
August 11, 2005
det jag ser i diskhanteringen är de fyra partitioner jag har fixat under installationen av xp, vars totala storlek är på ~125-135 gig...
När jag sen tar bort en partition och väljer att skapa en partition till så kan jag bara återfå den lilla storlek som partiotinen var på, dvs det kommer inte fram någon oallokerad utrymme eller något.,..
August 11, 2005
tydligen inte etersom jag bara såg rätt storlek på disken tills jag startade om, tänkte starta om och sedan partitionera upp resten av disken men efter rebooten så stod det återigen enbart 127 gig...
en fil vid namn "d3drm.dll" kunde inte installeras under installationen av xp och jagfick den av brorsan och klistrade in den i system32-mappen i windows. Då skapades det en ny nyckel vid namn enablebiglba, fastän det redan fanns en där som jag skapat tidigare, och rätt storlek visades... men men... får fixa det på annat sätt...
1 Guest(s)