September 9, 2001
Jag tog på mig att fixa en dator åt en i släkten. En gammal 150 MHz dator......det var NT4.0 inlagt på den och det krånglade med internet så jag tänkte att jag testar lägga in Win98 eller Win95 på den istället för vem använder NT4.0 för en vanligt privatdator när man bara har en enda?
När jag nästan är klar med installationen och datorn Rebootar så kommer meddelandet "Ogiltig Systemdiskett. Ta ut disketten och tryck på valfri tangent" upp.....problemet är att det inte finns ngn diskett i. Vad kan detta bero på?
Snälla hjälp mig........plz......slitit mina små grå i bitar snart för att komma på vad det kan bero på. Kollat alla kablar och allt sånt men kan inte se ngt konstigt
June 28, 2001
April 10, 2001
Kan kanske låta knäppt,, men vad för fat kör du? Du sa att det va nt4 på innan? så kör du fat eller? om du provar att manuelt köra över sysfiler till c: innan du startar om.Vad jag kan tänka mig är att det bara är komandotolken som saknas. Som sagt prova att lägg in dem för hand och sen starta om.. skall gå bra.
September 9, 2001
Tackar för alla bra tips.....ni som påpekade det om Fdisk hade rätt......
Igår konstaterade jag att jag läst fel....
"Ogiltig systemdisk.
Byt ut disken och tryck valfri tangent."
Jag läste av gammal vana "Ogiltig Systemdiskett...."
Jag körde Fat32 men hårdisken och den var aktiverad men det var tydligen ngt fel på fat:en.....körde Fdisk förut idag och nu fungerade det......
Tack igen även om jag tillslut löste det själv......
1 Guest(s)