January 27, 2007
Hej '
Jag fick en riktigt problem efter min första lappings försök, jag hoppas att ni kan hjälpa mig. jag skrev problemet på en engelsk forum först. Jag orka inte skriva den på svenska just nu.
plågsamt problem
Tips eller råd tack?
(hoppas att ni förstå engelska)
http://forums.guru3d.com/showt.....p?t=234325
Förresten
Undrar om det finns nån snäll person som bor i Vårberg område, Stockholm som kan hjälper att testa mina komponenter.
January 27, 2007
February 10, 2003
Jag har hört om Skruv som Metallspan har lossnad på-also mycket av tänka på när man hålla på med sont.Också att tänka på att en gong per År lossna alla Kortena gör Kontakte med Alkohol rent och stoppa in igen,annars kan det bli swarta Avlagringar på de och du få vackelkontakt i Grejorna.Sen mycket med Dammsuger arbeta.Eller lösa Sruva kan bli en Fälla.Mvh.......Klaus
January 27, 2007
Update
Rensat CMOS, byta runt minne till olika minnes platser, ingen bild på skärmen ingen blinkande ljus från tracer minne.
Koppla bort alla fläkter; 8800gts kort värmas upp, det förmodligen fungera, hårddisken låter. Men jag undra om CPUn värma upp alls? Jag sitta här och vänta lite gran.
Efter en timme på
Grafiken bli värmt men ingen bild signal.
Processorn och processorn heatsink (Arctic cooling 7) sten kalla!
Kan det innebär att CPU här dött?
January 27, 2007
Update nr. 14,900885
Efter utbytet av grafikkort, inköp av ny CPU (C2D E6320) test av minnen, utbyte av nätagg blev det, till sist, moderkortet.
Köpt en Gigabyte P35 DS4 och allt fungerade PERFEKT på en gång.
Jag stoppade in den lappad "trasig" E6400, fick up direkt till 3,2mhz tempen blev 42 idle!
Nu ska P5B moderkort RMA och lappad CPU säljes.
En otroligt dyrt läxa
1 Guest(s)