September 19, 2001
Ska som sagt köpa en hemmabioreciever eller vanlig förstärkare med radio till datorn, (trött på pakethögtalare ) och jag undrar om någon har en bra att rekommendera i 2000-3000kr klassen... sett en Kenwood med 5x80watt för 3200:-.... känns lite dyrt..
undrar också detta: Kan man få "EAX surround" i spel med en 2-kanals förstärkare och 4 högtalare..?
May 24, 2001
Har inte så jätte stor erfarenhet av detta men jag vet så mkt som att du ska inte satsa på Kenwood. Inte så bra ljud och dålig prestanda. Har flera polare som har köpt det med sedan bytit. Däremot så vet jag att Yamaha har mkt bra prestanda, så ta en till på Yamahas hemsida på lite olika modeller och sök sedan på pricerunner för bästa pris.
January 6, 2002
Kolla in auktionssajter och den lokala pressen efter begagnat! Du får bättre kvalitet och ett lägre pris.
Och lägg pengarna på högtalarna istället!
Och använd 5*2.5mm2 trefas starkströmssladd i biwire, funkar lika bra som riktig sladd . kostar typ 20:- metern om du inte känner en elektriker
September 19, 2001
Hittade en förstärkare på Hifi-Klubben, en Denon med 2x40watt för 3000kr, undrar bara om det blir bra med ljud med bara 40w...?
men det e ju Hifi klubben, så det e fina grejer...
nån som vet om man kan "simulera" EAX ljud i en 2-kanals förstärkare...?
http://www2.webon.net/cgi-
bin/hifi_swe/shop/sh.cgi?DRA295
[ Detta Inlägg ändrades av: bOnO den 2002-01-15 08:46 ]
June 8, 2001
undrar också detta: Kan man få "EAX surround" i spel med en 2-kanals förstärkare och 4 högtalare..?
Nej, det går inte utan en "påhängsförstärkare", som ger en tvåkanalare minst 3 st nya kanaler. Yamaha har en för 3500kr har jag för mig.
Ska du ha surround ljud så är det bäst att köpa en dolby digital förstärkare direkt.
1 Guest(s)