August 13, 2004
Jo, det är så att jag hittade en arctic cooling kylare till 9800pro i brorsans rum som jag hade tänkt att använda, men det är djupa repor (ser ganska mycket värre ut irl än på bilden) på själva delen som "tar kontakt" med grafikkortet. Då undrar jag; har det någon större inverkan på kylförmågan? Är den ok att använda ändå tro?
[Image Can Not Be Found]
August 13, 2004
Jalle64 wrote: [quote=wojt]hmm, hur ska jag få bort den gamla kylaren? Det är sånna plastgrejer som håller fast den, och dom är typ "fastspända" på undersidan.
Tryck ihop dem med en plattång, så skall det nog funka
Testade det, dom går inte igenom ändå ;/
btw menar du inte flacktång? 😛
September 12, 2001
wojt wrote: Alltså detta är... jag vet inte vad. Ska jag bara klippa av skiten? 😛
Vaaa?
Det där fixar jag med naglarna enbart.
Är ju hur lätt som helst. Är det ett ATi du ska plocka bort kylaren?
Då ska du först av allt lyfta bort "låspinnen" och efter det så kan du lätt som en plätt trycka ihop låsningen.
August 13, 2004
skiroy wrote: [quote=wojt]Alltså detta är... jag vet inte vad. Ska jag bara klippa av skiten? 😛
Vaaa?
Då ska du först av allt lyfta bort "låspinnen" och efter det så kan du lätt som en plätt trycka ihop låsningen.
Hahaha, det där sa du för sent, knipsade av skiten 🙂
September 12, 2001
wojt wrote: [quote=skiroy][quote=wojt]Alltså detta är... jag vet inte vad. Ska jag bara klippa av skiten? 😛
Vaaa?
Hahaha, det där sa du för sent, knipsade av skiten 🙂
Attans också. 😉
August 13, 2004
Fick det monterat till slut, hittade ett par skruvar jag använde. Skulle testa graffet i min dator (den i sign), och till min förvåning blev den mycket tystare. 😮
Alltid trott att det var cpu-fläkten som lät mest så mycket men det var alltså mitt 6800le som var den största boven... Skall nog köra på detta nu tills jag fixar ny kylning eller nåt till 6800't.
August 13, 2004
När vi ändå är i farten, vilken kylare kan ni rekommendera till mitt 6800? Denna arctic cooling var ju grymt tyst så en nv-silencer till 6800le't kan väl inte vara helt fel? en sådan här borde passa: http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL ?
August 16, 2003
ljudnivån är jag osäker på. både den och AC är tysta.
fördelen med Zalmanen är att det följer med små klena kassa kylfälnsar till minnet, om du inte redan hade så är det ju bättre än inget. och fläkten blåser så att det kommer luft på hela kortet.
nackdelen med Zalman jämfört med AC är att den är dyrare och att den bara blåser runt den varma luften i chassitt istället för att blåsta ut den som AC gör och därmed sänker temperaturen i chassit och gör att andra komponenter går svalare som processorn och då behöver man inte ha processorfläkten på lika högt varvtal vilket sänker ljudnivån och gör AC tystare än Zalman.
August 13, 2004
Poontus: Hmm, jag har ju ett Antec p180, och där följer det med en "vga-tunnel" man kan montera avsedd för grafikkortets luft (så det blåses ut). Dock använder jag den inte nu för att sätter jag en 80mm fläkt där så krockar den med en plast"upphöjning" som tillhör stockkylaren, graffet borde väl bli "lägre" med ett vf700 så jag kanske kan använda vga-tunneln trots allt?
August 13, 2004
Jag köpte en vf700alcu idag, men undrar hur det funkar med "nipplarna" där? Det är en bild:
"Nipple B - Rubber Ring *grafikkort* Rubber ring - Nipple A" (alltså i ordningen de skall vara. Men Nipple A passar inte i gängorna på nipple b? 😕
Någon som har monterat ett likadant kanske kan hjälpa mig.
2 Guest(s)