January 12, 2007
Edhunter wrote: finns det inte typ display polish att köpa? Finns ju till mobiltelefoner på diverse ställen, bla teknikmagasinet. Kan ju hända att dett hjälper, värt ett försök tycker jag 😉
Tror inte det funkar så bra på plasten och inte på displayen heller för den delen den är nog för mjuk. 😉 Eller?
June 11, 2001
Jag har själv upptäckt att grummes tvättsåpa ger ett ganka bra skyddande lager som blir som en lackande yta. Jag testade detta på spisen när riktigt elaka inbränningar hade hoppat dit, då var det bara att smörja in spisen med tvättsåpan och sedan köra plattorna på full effekt i 15 minuter och sedan gick det att lyfta bort som en film. Efteråt är det dessutom så att saker fastnat lätt skrapas bort och det är bara att göra om lackytan med några månaders mellanrum.
Nu är det ju så att du inte direkt kan grilla skärmen, men å andra sidan har du förmodligen inte stekfett på den heller.
Men att däremot torka av den med en trasa med flytande tvättmedel kan ge ett nytt lacklager på skärmen, däremot så ska du nog använda väldigt liten del och förmodligen spä ut då tvättmedel (speciellt grumme) är betydligt mera kompakt än vad yes diskmedel är. så skillnaden är nog 1:10 bara där.
Sedan vad resultatet innebär och om samt hur det påverkar din skärm vet jag inte. Jag vet att fungerar på rutor av glas.
så pröva först på annat så du hittar rätt blandning , annars kan du få skrapa bort det med fönsterskrapa.
1 Guest(s)