September 5, 2001
okej, några frågor:
Om jag har en skärm med passiv matris på 12 ms å en aktiv matris på 12 ms är den snabbare av de 2 den aktiva om jag fattat rätt? Du skriver att med en aktiv matris så får man en snabbare responstid än med en passiv, betyder det att tex en skräm med samma respons tid fast den ena är passiv å den andre aktiv som jag nyss skrev eller blir det bara att om den är aktiv så sjunker samma till tex 8ms istället för 12? Kanske lite luddigt men det jag vill komma fram till : är den aktiva snabbare /ms eller gör den aktiva bara att ms antalet blir lägre?
September 5, 2001
okey 🙂 va det bra eller dåligt:)?
Skrämen är en Samsung 27" LCD-TV LE27T51B
February 10, 2004
Hehe.. ja du.. fråga dom som köpte tft skärm precis när dom kom på marknaden 😛 lär väl ha varit uppe å snurrat på 3 siffrigt när det gäller ms 😛 hehe
Nej men seriöst så skulle jag alldrig i hela mitt liv försöka spela spel på en skärm över 8ms.. tycker nästan att 4 är dåligt så :S men som sagt det är en smaksak.. jag upplever iaf att allt blir grötit å att den inte hänger med när det går undan.
January 4, 2001
Combat wrote: Nej men seriöst så skulle jag alldrig i hela mitt liv försöka spela spel på en skärm över 8ms.. tycker nästan att 4 är dåligt så :S men som sagt det är en smaksak.. jag upplever iaf att allt blir grötit å att den inte hänger med när det går undan.
Stirra dig inte blind på siffrorna som anges i responstid, en 16ms skärm kan vara lika bra som en som är speccad till 8ms.
2 Guest(s)