Respons tid|Page 2|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Respons tid
Casy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1079
sp_UserOfflineSmall Offline
1015125
February 15, 2006 - 1:12 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Combat]Nej men seriöst så skulle jag alldrig i hela mitt liv försöka spela spel på en skärm över 8ms.. tycker nästan att 4 är dåligt så :S men som sagt det är en smaksak.. jag upplever iaf att allt blir grötit å att den inte hänger med när det går undan.

Stirra dig inte blind på siffrorna som anges i responstid, en 16ms skärm kan vara lika bra som en som är speccad till 8ms.

Men vilka skärmar är bra då? Det är ju en djungel där ute med massa olika skärmar? 😮
Jag har funderingar på att köpa en ny 17" TFT, men vet inte vilken jag ska ha.
Om man inte ska välja skärm efter antalet "ms", vad ska man då gå efter?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1015142
February 15, 2006 - 7:56 am
sp_Permalink sp_Print

Casy wrote: [quote=Coore][quote=Combat]Nej men seriöst så skulle jag alldrig i hela mitt liv försöka spela spel på en skärm över 8ms.. tycker nästan att 4 är dåligt så :S men som sagt det är en smaksak.. jag upplever iaf att allt blir grötit å att den inte hänger med när det går undan.

Stirra dig inte blind på siffrorna som anges i responstid, en 16ms skärm kan vara lika bra som en som är speccad till 8ms.

Men vilka skärmar är bra då? Det är ju en djungel där ute med massa olika skärmar? 😮
Jag har funderingar på att köpa en ny 17" TFT, men vet inte vilken jag ska ha.
Om man inte ska välja skärm efter antalet "ms", vad ska man då gå efter?

Vilken panel, och sen konstrast och ljusstyrka. Men kontrast och ljusstyrka mäts inte exakt lika av alla tillverkare så det är inte helt tillförlitligt heller.

Sen bör du ju även fundera kring relation 17-19" om det är det du funderar kring. Allt står i FAQ:en som finns länkad till längre upp.

//Andreas

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1840
1015389
February 15, 2006 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

så.. ångrade mig i sista stund så det blev en annan Samsung skärm, 960BF. Jädrar sicken skärm, hur grym som helst. Är helnöjd med den, ifall nån annan funderar på en lika dan menar jag 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 165
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL