March 6, 2004
Coore wrote: [quote=Combat]Nej men seriöst så skulle jag alldrig i hela mitt liv försöka spela spel på en skärm över 8ms.. tycker nästan att 4 är dåligt så :S men som sagt det är en smaksak.. jag upplever iaf att allt blir grötit å att den inte hänger med när det går undan.
Stirra dig inte blind på siffrorna som anges i responstid, en 16ms skärm kan vara lika bra som en som är speccad till 8ms.
Men vilka skärmar är bra då? Det är ju en djungel där ute med massa olika skärmar? 😮
Jag har funderingar på att köpa en ny 17" TFT, men vet inte vilken jag ska ha.
Om man inte ska välja skärm efter antalet "ms", vad ska man då gå efter?
November 27, 2003
Casy wrote: [quote=Coore][quote=Combat]Nej men seriöst så skulle jag alldrig i hela mitt liv försöka spela spel på en skärm över 8ms.. tycker nästan att 4 är dåligt så :S men som sagt det är en smaksak.. jag upplever iaf att allt blir grötit å att den inte hänger med när det går undan.
Stirra dig inte blind på siffrorna som anges i responstid, en 16ms skärm kan vara lika bra som en som är speccad till 8ms.
Men vilka skärmar är bra då? Det är ju en djungel där ute med massa olika skärmar? 😮
Jag har funderingar på att köpa en ny 17" TFT, men vet inte vilken jag ska ha.
Om man inte ska välja skärm efter antalet "ms", vad ska man då gå efter?
Vilken panel, och sen konstrast och ljusstyrka. Men kontrast och ljusstyrka mäts inte exakt lika av alla tillverkare så det är inte helt tillförlitligt heller.
Sen bör du ju även fundera kring relation 17-19" om det är det du funderar kring. Allt står i FAQ:en som finns länkad till längre upp.
//Andreas
2 Guest(s)