May 2, 2006
Naturligtvis så är en FX-60:a ett klart lyft från en 3500+.
Lika naturligt är att Core 2 Duo serien är snabbare.
INTE lika naturligt är att man vill byta ut även moderkort och minnen för att skaffa en ny/bättre processor till sitt nya grafikkort.
Fick han FX-60:an för ett riktigt bra pris så är det i mina ögon ett ganska smart drag, dvs att i första hand lägga pengarna på ett monstergraffe.
Även en överklockad C2D flaskhalsar som bekant med en 8800GTX.
På så sätt kan han avvakta Intel Yorkfield/Wolfdale eller AMD Altair (K8L), som lär kunna få både R600 och G80 att sträcka ut ordentligt på benen.
Hellre ett kraftigt grafikkort och en lite klenare CPU än tvärtom. I alla fall om man i huvudsak spelar.
September 1, 2002
SS_The_Demon wrote: [quote=EliXyR]that AMD is teh shit? :bgrin:
NEJ, har du bott i en grotta det senaste halvåret? 😛
Intel äger ju fullständigt i dagens läge 😛
Btw, SPI 1M får jag ca 21 sekunder oklockat, 14.1 klockat 😛
Intel äger!!! 😀 😛
Han var inte seriös nånstans.
September 12, 2001
Nyttan med tråden är given.
Det är på många sätt klart smart att uppdatera på detta sätt om resten av systemet är bra. Massor av folk har sålt bort ett bra 939 system som kan göras ännu bättre för att skaffa C2D-system med förlust.
Läs Steges inlägg så hoppas jag att ni som frågar begriper bättre.
December 17, 2005
skiroy wrote: Nyttan med tråden är given.
Det är på många sätt klart smart att uppdatera på detta sätt om resten av systemet är bra. Massor av folk har sålt bort ett bra 939 system som kan göras ännu bättre för att skaffa C2D-system med förlust.Läs Steges inlägg så hoppas jag att ni som frågar begriper bättre.
Jo om man inte har cash och fått processorn billigt, kan det ju vara en bra deal. Men vill man verkligen köra en uppgradering av systemet så är det där ingen hit så att säga...
1 Guest(s)