Riva TNT2 Ultra under XP?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Riva TNT2 Ultra under XP?
Cpbox
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 21, 2005 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjenare, har lite problem med att installera mitt Nvidia Riva TNT2 Ultra (32mb AGP) på windows xp sp2.

Jag laddar ner drivrutinterna från http://www.nvidia.com till Geforce/TNT2 för windows xp, men det enda den gör när man kör den är att den som vanligt extractar filerna, och sedan kör igång installern.

Men direkt när installern startar får jag ett meddelande om att den inte hittar någon drivrutin kompatibel med aktuell hårdvara eller något i den stilen, och installationen avbryts.

Här är en lista på de produkter som drivrutinen i fråga skall kunna hantera: http://www.nvidia.com/object/7.....orted.html

Den listan är dock för version 71.84, inte 71.89 som är den senaste forceware versionen, men jag tror knappast att de tar bort stöd för en produkt bara sådär?

Någon som kan hjälpa?

Btw har även försökt med samma drivrutin fast till andra OS, såsom 95/98/ME, och NT, men får samma eller liknande problem där (förståeligt eftersom det trots allt är xp jag kör).

EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
910567
June 22, 2005 - 12:46 am
sp_Permalink sp_Print

ladda en äldre version av drivern.

http://www.nvidia.com/object/w.....chive.html

NiCKE^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 708
910573
June 22, 2005 - 1:47 am
sp_Permalink sp_Print

Provat windows update? Jag installerade nå gamla forceware förut iaf, kan kika om jag hittar vilka.

56.64_winxp2k_international_whql.exe dom använde jag, hittar du dom inte nånstanns så kan du adda mig på msn så kan jag skicka dom.

I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust

Overclockers.se

Cpbox
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
910638
June 22, 2005 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

tackar för svaren. Installerade 66.93 nu, de funkar fint. Skall även testa med 71.84 nu.. De kan ju fungera med tanke på att det är 71.89 som inte funkar..

EDIT: de fungerade inte. men 66.93 får väl duga då 😉

EDIT2: fick lite andra problem nu.. När man är ute i windows så blir bilden ibland svart i någon sekund och sedan kommer den tillbaka igen.. Och när man spelar så flimrar bilden, typ som artifacts som man får vid för hög överklockning.. Vad kan detta bero på? PSU? För hög värme?

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
911050
June 22, 2005 - 11:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Cpbox wrote: tackar för svaren. Installerade 66.93 nu, de funkar fint. Skall även testa med 71.84 nu.. De kan ju fungera med tanke på att det är 71.89 som inte funkar..

EDIT: de fungerade inte. men 66.93 får väl duga då 😉

EDIT2: fick lite andra problem nu.. När man är ute i windows så blir bilden ibland svart i någon sekund och sedan kommer den tillbaka igen.. Och när man spelar så flimrar bilden, typ som artifacts som man får vid för hög överklockning.. Vad kan detta bero på? PSU? För hög värme?

66.93 är an av de bästa detonator som finns till elite korten.
Flimmret uppstår pga av hög temp. Angående svart bild;
Mitt XP låste sig alltid, fick en svart skärm, sen var man tebax i windows. Inget annat hände, bara att explorer låste sig...kan vara drivrutinerna.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 80
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL