February 24, 2004
February 24, 2004
July 3, 2003
John_lz wrote: Bort med kylaren och läs på GPUn. jag hittade R350 på min GPU... 🙁
Men den går bra i 420/365 så det är väl ok för en R350.
Kikade vad jag körde mitt 9800Pro R350 på...
435/390, har kört med ATItool som ställt in detta.
Är det nån fara med att köra det så pass högt klockat? Tänkte om det kan ta skada eller så... Vore ju dumt om man ska behöva köpa nytt för sitt futtiga stundentbidrag om det går sönder... 😕
September 12, 2001
Iskall wrote: [quote=John_lz]Bort med kylaren och läs på GPUn. jag hittade R350 på min GPU... 🙁
Är det nån fara med att köra det så pass högt klockat? Tänkte om det kan ta skada eller så... Vore ju dumt om man ska behöva köpa nytt för sitt futtiga stundentbidrag om det går sönder... 😕
Det är alltid en fara att köra överklockat.
Men har man bra luftgenomströmming i lådan samt en fräsch fläkt och vettig fläns på så ska kortet inte lägga av i första taget.
July 3, 2003
skiroy wrote: [quote=Iskall][quote=John_lz]Bort med kylaren och läs på GPUn. jag hittade R350 på min GPU... 🙁
Det är alltid en fara att köra överklockat.
Men har man bra luftgenomströmming i lådan samt en fräsch fläkt och vettig fläns på så ska kortet inte lägga av i första taget.
Ok, har en AC ATI Silencer 1 (rev.2) och Zalman minnesflänsar på så det borde kanske räcka.
Ska nog sänka lite ändå... Vore ju dumt om det skulle packa ihop, som sagt. 🙂
August 16, 2003
ditt kort kommer med största säkerhet inte paja på flera år eftersom du kyler ditt kort väl. jag ser det tvärtom, dumt att klocka ner, du kommer förmodligen ha hunnit byta ut kortet innan det dör, för att du har ju inte voltmoddat den så då är det ju ganska så lugnt
January 8, 2003
Jag kör lite 3ds max ibland och har låst upp mitt Sappire till ett FireGL X-1. Det går lite snabbare när den ska rendera och så men ingen alls skillnad i spel. Se om du kan låsa upp ditt med 😛 .. Kollan in denna sidan för den gamla drivutinen jag har verkar inte finnas ute längre. http://forums.guru3d.com/showt.....did=129197
2 Guest(s)