April 3, 2001
Precis så står det ibland när jag startar om min dator. Alltid i samband med att jag har belastat processorn maximalt. Jag undrar om det kan vara för att processorn blir för varm och därför vägrar att boota?
Jag har en Tbird 1200 (oklockad) med en Super ORB. Idle temp - 31 grader Max temp - över 60 grader
Jättetacksam för svar!
December 20, 2000
2001-04-04 00:05, skrev Helljerk:
Precis så står det ibland när jag startar om min dator. Alltid i samband med att jag har belastat processorn maximalt. Jag undrar om det kan vara för att processorn blir för varm och därför vägrar att boota?
Jag har en Tbird 1200 (oklockad) med en Super ORB. Idle temp - 31 grader Max temp - över 60 grader
Jättetacksam för svar!
Menar du allvar att den blir över 60 grader??? Låter helmysko i så fall. Har du i så fall satt på flänsen rätt? Använder du kylpasta?
Berätta gärna mer!
April 3, 2001
Jo, jag har satt på flänsen rätt. Det går väl inte att göra på så många sätt? Dessutom har jag monterat Televinkens kylare också, och hans funkar ju. Jag använder ingen pasta utan jag förlitade mig på den lilla plätten som sitter på flänsen från början. Jag monterade in två 80 mm fläktar i chassit häromdan, så nu kan jag ha sidorna monterade. Jag funderar nu på att skaffa en ny kylare, men jag vill ju veta om felet är att den blir för varm? Har någon annan råkat ut för samma sak?
Jag har förresten ett Abit KT7A moderkort.
December 20, 2000
December 19, 2000
köp taisol!
Den rockarrrrrrrrrrrrrrrrrr.
http://www.gtek.net
köp artic silver 2 pastan på en gång.
fick ca 8 graders temp sänkning med den pastan.
kör min duron [email=750@1007]750@1007[/email] 44 grader full load.
har tajjsoll.
DEN ÄGER
1 Guest(s)