August 13, 2004
Jo på polarens dator är bilden helt rosa ingen vet varför.. alltså man ser ju men det är som om den är "tonad" rosa. Han har tydligen testat en annan skärm så det ska inte vara felet. Borde vara grafikkortet eller? Ska testa ett annat graffe imorn kanske.
Edit: Tydligen hade han redan testat ett annat grafikkort :/
July 4, 2005
Det kan mycket väl vara VGA-kabeln, samma problem uppstår när inte cabeln sitter ordentligt i, om någon/några pins inte får kontakt, så kan vara så att någon av pinsen lodsnat eller så kanske kabeln pajjat, om inte kabeln "sitter fast" i skärmen så testa en annan VGA-kabel, det första jag hade testat vid samma problem iaf
August 13, 2004
bAron wrote: Det kan mycket väl vara VGA-kabeln, samma problem uppstår när inte cabeln sitter ordentligt i, om någon/några pins inte får kontakt, så kan vara så att någon av pinsen lodsnat eller så kanske kabeln pajjat, om inte kabeln "sitter fast" i skärmen så testa en annan VGA-kabel, det första jag hade testat vid samma problem iaf
Det är sån "inbyggd" vga-kabel, jag sa till honom att testa en annan skärm över ventrilo men hans brorsa säger att han redan gjort det och det var samma sak... Nästa gång jag är hemma hos honom ska jag testa själv 😉
July 4, 2005
okej, men om de har testat en annan skärm och det tydligt syns att det inte är något fel på kontakten på modekortet, så är det juh bara graffen kvar =)... som någon skrev tidigare, testat uppdatera drivrutinerna, men om det bara blivit så är det knappast troligt att det hjälper, har inte uppdaterat dom innan så bör han ha haft samma problem från början om det är där felet ligger
June 11, 2001
Har du avmagnetiserat skärmen annars kan detta uppstå, finns inställningar i skärmens OSD.
Kolla även att skärmens gamma och kelvin värden är rätt annars ändras färgen, du bör använda 5500-6500k samt gamma 1.7-2.2
Om pinnen för grön signal inte fungerar blir skärmen rosa
om grafikkortet blir överhettat eller en kondensator sticker kan ett färgfel inträffa.
1 Guest(s)