September 29, 2005
Hej hej.. jag har preoblem med mitt inspelningsljud. Jag använder mig just nu av en "vanlig" mikrofon, vilket fungerar jättefint. problemet är bara att inspelningsljudet är för lågt. Måste SKRIKA om det ska bli hörbart sen när jag ska spela upp det.... typ.
Någon som vet något sätt att höja det på? förutom den vanliga ljudkontrollen, har satt alla ljudinspelnings kontroller på max volym, men nog fan hjälper det inte. Så. Någon som vet något speciellt ställe där man kan höja,... helst så mycket man vill.
MvH/En som vill höras
September 29, 2005
har kollat överallt efter "+20dB" men jag hittar inget sådant, hittade istället under ljudegenskaper "1 mic boost" Vetifasiken vad det är. då blev allt ljud mest bara skit. Så, jag vet inte riktigt vad du snackar om, ska det vanligtvis finnas något +20dB att kryssa i?
January 10, 2005
ene wrote: har kollat överallt efter "+20dB" men jag hittar inget sådant, hittade istället under ljudegenskaper "1 mic boost" Vetifasiken vad det är. då blev allt ljud mest bara skit. Så, jag vet inte riktigt vad du snackar om, ska det vanligtvis finnas något +20dB att kryssa i?
"Mic boost" och "20db" är samma inställning ;). Och ja de låter skit, eller snarare inte jätte bra men de funkar
September 29, 2005
ok... jag vet inte riktigt hur jag är skapt, men när det låter skit i mina öron så "funkar" det inte 🙂
Tack för att du redde ut det hela med mic boost o 20db.
Ok, jag har en fråga till angående detta med ljud o grejer. mest en fråga som jag vill ha mer bekräftat.
Vilket är bäst? inbyggt ljudkort i moderkortet eller ett separat ljudkort?... gör det STOR skillnad? Själv så antar jag ett spearat ljudkort är bäst, men vet inte om det är någon större idé att köpa ett separat... nu börjar jag fumla så det e bäst jag slutar här.. men hoppas ni förstår min fråga 🙂
July 21, 2006
Integrerade ljudkort är nog inte de bästa idag, speciellt inte på lite äldre moderkort, endast på de riktigt nya som de börjar bli bra. En kompis har samma moderkort som du har, han skaffade sig ett gammalt Sound Blaster Live! ljudkort, enligt honom så blev nog ljudet bättre med en gång, dock är jag inte säker på hur mkt det skulle hjälpa dig. Största problemet är antagligen mikrofonen i sig själv.
1 Guest(s)