Nej det ser väldigt knepigt ut att göra likadant med ATA100 kablarna.. Eftersom trådarna är så väldigt små jämfört med ATA33 trådarna så var väldigt försiktigt om du ska göra det.. Men det borde ju gå..
Man ör inte så sugen på att lägga ut 150-200 spänn för en rund ATA100 kabel precis.. 🙁
[ Detta inlägg ändrade av Anton 2001-04-23 15:11 ]
Tekniknörd som gillar att träna.
Var kan man köpa runda för 99:- ?
Jag har bara hittat dem för 149:-..
Varför skulle det bli sämre prestanda?? Om alla trådar klarar sig intakt så borde det väl funka..?
December 19, 2000
2001-04-23 18:40, skrev p0w:
Hmm försök inte ens göra det med en ATA66/100 kabel, saken är den att varannan kabel i dom är jord, och om man rundar dom så kommer man förmodligen att få sämre hastigheter...
Har testa detta...på 5st kablar funkar alldeles utmärkt....!
Vet inte om jag bara har tur..lr om det inte e så känslig som du säger....men du funkar fint iaf....å jag har inte märkt nån prestanda skillnad..!
Jag har gjort likadant som du på vissa av mina kablar Slass.. men alla funkade inte när var vikta.. men när jag skärde upp dem istället så funka de!
April 23, 2001
99Kr för runda idekablar kan var hos oss Du menar?
Får även in längre runda kablar i veckan
både ATA 100 och 40pinnars
http://www.eksitdata.com
Aha! De var lite annorlunda om man jämför med de andra jag har sett!
men alla funkade inte när var vikta.. men när jag skärde upp dem istället så funka de!
Det är som du ser inte alltid det funkar..
April 2, 2001
Hjälpte Peter dig eller varför funkade det inte!?
Verkar mysko, alla kablar jag gjort det med har funkat fint!
Jag ahr inte kört några överföringstester och sett ifall jag fått försämrad prestanda, men det är i alla fall inget jag märkt!
Har även gjort det med ATA100 kablar!
2 Guest(s)