March 9, 2004
Skaffade mig en Samsung 225BW i förrgår och det första jag reagerade på var att den blöder som tusan (läcker ljus) massor ifrån undre och övre delen på skärmen när man har en helsvart bild, någon annan som har samma problem på denna skärm eller på andra 22" skärmar? (samma paneler)
November 29, 2003
Verkar som det är vanligt på denna skärm? Läste en review nyss och,
(+)
- Nice price
- Solid performance
- 22 inches!(-)
- Backlight bleeding
Deras ex hade med samma problem! Mindre kul ju..
en liten edit:
Kollar man komplett.se så har en komsument skrivit en kommentar där detta förekommer lika så.
Mycket prisvärd skärm, som inte har några större problem. Widescreenformat (16:10) passar fint till film och nya spel. Dessutom får man en hyffsad arbetsyta i 1680x1050. Sysslar du med bildredigering så är detta inget för dig - men för en "normalanvändare" så är pris/prestanda oslagbart. Skärmen har dock ett större problem, nämligen backlight bleeding, alltså det "blöder" från bakgrundsbelysningen, ffa i över och nederkant, när mycket svarta partier ska visas - något som vissa finner mycket störande.
Allt som allt, mycket trevlig skärm för liten peng! Om det inte vore för dess prisvärdhet skulle jag ge den en 3:a i ren prestanda, men med priset inräknat; en klar fyra för mig 😉 Kom och köp!
August 16, 2004
Har haft den här skärmen i ett par veckor och kan hålla med om att den har problem med backlight bleeding, men det är nåt som märks enbart när skärmsläckaren hoppar igång eller datorn bootar upp. I spel och filmer/tv-serier, "ljusa som mörka", har jag inte sett en tillstymmelse till problem med ljusläckage, så länge det är så är jag nöjd :corn:
edit: ytterligare reflektioner neträffande skärmen finns här
1 Guest(s)