Samsung 940 BW 19 widescreen|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Samsung 940 BW 19 widescreen
arremannen
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 5, 2006 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Tjena, jag har precis köpt en ny skärm, Samsung 940 BW 19" widescreen (rek upplösning 1440x900 @ 75hz vilket jag kör på) http://www.samsung.com/ca/prod.....ifications

Innan så hade jag en Samsung syncmaster även den, vanlig gammal CFT skärm med 17".

Mitt gfxkort är Geforce Ti 200 64mb. Nu med den nya skärmen, är bilden oskarpare, och spel, som t.ex. Fifa 07 och Tibia har låg fps/flimrar. På fifa flimrar det och på Tibia är det mycket låg fps, så det nästan hackar.

Jag installerade de medföljande drivrutinerna men har inte lyckats fixa problemet. En annan sak som visar på problem är t.ex. när jag förstorar och förminskar rutor (t.ex. på msn-messenger) så hackar det.

Skärmen är tänkt att vara "optimal" för film och spel. Men även filmerna är korniga....bilden är inte riktigt skarp, och jag misstänker att det måste kunna bli bättre än såhär.

Är detta något som inte det går att göra något åt? eller finns det någon lösning, nåt program eller nåt annat sätt, att få bukt med problemet. 🙁

Jag skulle verkligen uppskatta Er hjälp. Jag gillar skärmen jättemycket, men just att spelen och filmerna krånglar är ett väldigt stort problem. Help out a brother ... 😕

EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
1099498
December 5, 2006 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

Hej, du bör kanske investera i ett kort med DVI? vet inte om ditt GF3 har det.

Kör du via analoga utgången dvs D-SUB utgången så blir bilden oskarp.

Bästa är att ha ett nyare grafikkort med DVI bilen kommer bli mycket klarare o skarpare.

arremannen
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
1099501
December 5, 2006 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

^ Sitter på skolans dator med skärm Fujitsu-Siemens L7ZA 17" som kör genom D-SUB utgången. Bild på skärmen finns
[Image Can Not Be Found]

Den har skarp bild, dock ej testat spel, men det här med att förminska och förstora rutor, sker utan "lagg".... Tvivlar på att grafikkortet är bättre än mitt Ti 200... :cy:

ps. Mitt gfx kort har inte DVI uttag, kör genom D-SUB. Är det värt att satsa på ett Grafikkort om jag har en datorn: AMD 1800+ med ~780mb DDR ram i övrigt.[/url]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 325
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL