December 5, 2006
Tjena, jag har precis köpt en ny skärm, Samsung 940 BW 19" widescreen (rek upplösning 1440x900 @ 75hz vilket jag kör på) http://www.samsung.com/ca/prod.....ifications
Innan så hade jag en Samsung syncmaster även den, vanlig gammal CFT skärm med 17".
Mitt gfxkort är Geforce Ti 200 64mb. Nu med den nya skärmen, är bilden oskarpare, och spel, som t.ex. Fifa 07 och Tibia har låg fps/flimrar. På fifa flimrar det och på Tibia är det mycket låg fps, så det nästan hackar.
Jag installerade de medföljande drivrutinerna men har inte lyckats fixa problemet. En annan sak som visar på problem är t.ex. när jag förstorar och förminskar rutor (t.ex. på msn-messenger) så hackar det.
Skärmen är tänkt att vara "optimal" för film och spel. Men även filmerna är korniga....bilden är inte riktigt skarp, och jag misstänker att det måste kunna bli bättre än såhär.
Är detta något som inte det går att göra något åt? eller finns det någon lösning, nåt program eller nåt annat sätt, att få bukt med problemet. 🙁
Jag skulle verkligen uppskatta Er hjälp. Jag gillar skärmen jättemycket, men just att spelen och filmerna krånglar är ett väldigt stort problem. Help out a brother ... 😕
December 5, 2006
^ Sitter på skolans dator med skärm Fujitsu-Siemens L7ZA 17" som kör genom D-SUB utgången. Bild på skärmen finns
[Image Can Not Be Found]
Den har skarp bild, dock ej testat spel, men det här med att förminska och förstora rutor, sker utan "lagg".... Tvivlar på att grafikkortet är bättre än mitt Ti 200... :cy:
ps. Mitt gfx kort har inte DVI uttag, kör genom D-SUB. Är det värt att satsa på ett Grafikkort om jag har en datorn: AMD 1800+ med ~780mb DDR ram i övrigt.[/url]
2 Guest(s)