March 16, 2002
Det finns ju sjukt mycket att välja på. Jävligt drygt faktiskt. Jag har bestämt mig för att jag ska ha en 19" TFT. Samsungs modeller tycker jag är enkla och snygga. Har läst en hel del bra och en hel del negativt om diverse av deras produkter.
Först fastnade jag för 940BF för det är nånstans där jag vill lägga pristaket. Nu för tiden spelar jag inte särskilt ofta, men det känns för min del väldigt viktigt att ha bra responstid utan eftersläpningar när jag väl spelar. Ja, även när jag pysslar med annat också för den delen. Därför tyckte jag 940BF skulle passa mig. Men efter att ha sett 940B så blev jag lite sugen på den istället. Finns för 2700 på OnOff ska tilläggas. Så den är billigare än 940BF. Den är dessutom justerbar. Men har bara 8 ms responstid. Dock så ska den klara snabba spel väldigt bra och jag vet att det inte är så enkelt som att bara jämföra statistik mellan företag.
Har ni nåt förslag på vad jag ska skaffa för skärm? Just nu väger jag väl mest mellan dessa två, men kan även tänka mig nån annan modell/märke.
Har även gått och blivit tveksam över det här med WS. Känns inte som att jag behöver det i nuläget.. men vem vet i framtiden. Det är så jävla mycket det här.. ångest
March 16, 2002
Har gått i skärmbytartankar sen förra hösten. Även då låg mitt förstahandsalternativ på Samsungs 940BF, men jag avstod pga högt pris.
Nu har ju priserna sjunkit i takt med att nya modeller har dykit upp, och fortfarande känns denna skärmen som ett bra val. Det som gjort mig osäker är alla dåliga recensioner som jag läser. Visserligen så är de flesta gjorda när skärmen var ny, och många recensenter klagar på högt pris och dåligt med extrafunktioner. JAG vill dock inte ens ha nån inbyggd usb-hub eller högtalare. Och inte behöver jag justerbart i alla vinklar heller. Är egentligen bara intresserad av hur den presterar. Men inte ens det verkar ju så lätt att få klarhet i. Man kan inte lita på millisekunder, och person 1 ser NOLL eftersläpningar samtidigt som person 2 verkligen stör sig på tydliga eftersläpningar, SAMTIDIGT som person 3 säger att det knappt är nån märkbar skillnad på 2 och 8 ms.
Nån säger att Samsung är skräp och rekommederar ViewSonic, en annan säger att ViewSonic är skit och rekommenderar LG. Blir knappt klok! Sen i bakhuvet ligger ju widescreen-frågan och gnager också.
Som det känns just nu så blir det nog i alla fall en 940BF! Mest pga att den fortfarande efter ett år är min favorit (utan att jag ens sett den mer än på bild). 🙂
Tycker den ser skitsnygg ut förresten. Många verkar tycka att den ser alldeles för tråkig och enkel ut. Jag tycker den är clean och snygg!
1 Guest(s)