June 30, 2001
Alla diskar vibrerar ju lite när de används, så sitter de i en vanlig hårddiskshållare så kommer det låta en del. Om man inte står ut med (det ytterst låga) ljudet så kan man hänga upp den i något lämpligt (typ gummi).
Sedan så stänger man så klart aldrig av datorn. Det är bara drygt att vänta när den ska starta.
November 4, 2001
Alla hdds "knakar" ju mer eller minre när den läser/skriver/söker. Det är när man börjar höra samma ljud om och om igen man ska börja oroa sig. Typ "knak......knak......knak......knak"
Det vanliga "knaaaaaaak..knak..knaaaaaaak" när du kopierar filer osv är normalt.
Kör ett testverktyg om du är osäker annars. Lär finna spå samsungs hemsida.
October 24, 2003
Min samsungdisk är i princip ljudlös. När den arbetar skulle man ev. kunna höra sig till ett litet ljud. Men det dränks lätt i ljudet från mina Seagate diskar på 160 och 80GB. Förövrigt är min spinpoint en SATA på 200GB.
Om det är ett "högt" ljud så tror jag det är fel på disken. Samsung är som sagt i regel helt ljudlösa.
Lycka till.
December 21, 2004
jo jag trodde med att dom skulle vara i princip ljudlösa det lät så på alla recenstioner som skrivits men denna har jag nu kollat med programmet htuthility och inga fel hittades så jag får nog lerva med knakande ljudet... besviken på denna för jag har 2 segate en 60 och en 200 som är ljudlösa jämfört med denna...
1 Guest(s)