November 1, 2006
Är ute efter en ny bildskärm och väljer mellan 206BW och den två tum större 226BW.
Vad jag undrar är om man kan se någon skillnad i bildkvalité med tanke på att de båda har en upplösning på 1680x1050? Pixelavståndet varierar då mellan 0,258mm respektive 0,282mm.
Skärmen ska bland annat användas till spelande (Crysis.. *drooling in a Homer-like way*). Prisskillnaden spelar ingen roll.
Vilken rekomenderar ni?
February 28, 2005
Jag tycker du ska köra på denna istället, har fått grymt bra kritik.. ska nog själv införskaffa mig en sådan snart
May 9, 2003
nej nej hp'n är inget bra eller sämre än en LG L226WTQ-WF som kostar ca 3000kr altså billigare än den sämre hp'n. Nedan följer ett citat från Delph1
Båda skärmarna har TN-paneler med 6-bitar färger, dvs. 16,2 miljoner färger.
LGn har dock mjukvara som ska kompensera för det och ge ytterligare två bitar genom kompensationstekniker. Samma sak gäller för kontrasten som LG lyckats få till 3000:1 genom dynamiska tekniker. Det är dock inga äkta 16,7 eller 3000:1.
HPn saknar dock bägge dessa och har dessutom en betraktningsvinkel på endast 160°, medan LGn har 170°.
I min mening är det inte så svårt att välja
HPn har en lite "äldre" panel från Samsung, medan LG kör LG.Philips egna.
Så hoppas det hjälper. kör förövrigt den Lg'n och den funkar kannon bra mjukvara som följer med ochså
June 16, 2004
Jag köpte en 206BW i Juni, är sjukt nöjd med den. Den är riktigt snygg, återger sjukt bra färger och är tuusen gånger skarpare än min andra gamla 19" CRT.
20" Wide räcker definitivt, som sagt så är upplösningen samma på den större vilket gör att pixelavståndet blir sämre. Är du van vid en 19" kommer du definitivt att nöja dig med en bättre 20" än en sämre 21".
1 Guest(s)