Samsung Syncmaster 226BW - olika paneler|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Samsung Syncmaster 226BW - olika paneler
Snorkelfarsan
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 16, 2008 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej,

Detta må vara gammal info, men jag har tänkt att införskaffa denna skärmen till min nya rigg. Har dock nyligen läst att den har tillverkats med olika paneler (som medför olika prestanda) men under exakt samma modell-namn. Det ska finnas en S-, en A- och en C-panel, där den sistnämnda är den sämsta och de förstanämnda den bästa. Saker som responstid och "bleeding" ska vara sämre i skärmar med C-panelen.
Detta problem kom dock upp för ett år sedan, så jag vet inte om det kan vara så att Samsung har tagit åt sig av kritiken och levererar endast skärmar tillverkade av dem själva - nämnligen sådana med S-panelen. Har någon av er koll på hur det ligger till?

/Tacksam för svar!

-d-himself-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1491
1195111
June 17, 2008 - 6:01 am
sp_Permalink sp_Print

Samsung har gått ut och sagt att alla paneler som villverkas nu ska vara av den bra sorten, jag har då byttt ut flertalet med dåliga paneler och alla nya verkar funka bra, du kan itne se på baksidan vad det är för panel nå mer, men dom kassa panelerna ska vara borta..

Snorkelfarsan
Medlem
1195117
June 17, 2008 - 6:38 am
sp_Permalink sp_Print

Ok, va bra. En fråga till dock, ska jag köpa ovan nämnda skärm eller den något nyare 2232bw istället? Som jag tror är tänkt som en ersättare i och med allt strul med 226bw:n. Den är i mitt tycke lite snyggare men i princip samma skärm..

Snorkelfarsan
Medlem
1195172
June 17, 2008 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

JAg köpte tillslut en 226BW på Onoffs REA. kostade 2495 - ett bra pris helt klart.

Jag vet dock inte säkert vilken paneltyp det rör sig om i min skärm eftersom det inte står på skärmen och eftersom jag inte lyckas få fram den "hemliga" menyn där det tydligen ska stå.

På Onoff hävdade dom dock att dom endast har S eventuellt A i och med att Samsung är en av deras "största leverantörer och dom har bra samarbete med Samsung". Det känns dock som att det ligger lite i det påståendet då Onoff aldrig är lika billiga som vissa internetbutiker; kanske beror det just på att Onoff tar in S-skärmarna med InWarehouse m.fl tar in A och C...

Aja nog med spekulationer. Den funkar iaf, ska bli intressant att se hur den presterar när jag får koppla in den i min nya dator som jag kommer inhandla snart!

-d-himself-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1491
1195194
June 18, 2008 - 6:06 am
sp_Permalink sp_Print

Snorkelfarsan wrote: JAg köpte tillslut en 226BW på Onoffs REA. kostade 2495 - ett bra pris helt klart.

Jag vet dock inte säkert vilken paneltyp det rör sig om i min skärm eftersom det inte står på skärmen och eftersom jag inte lyckas få fram den "hemliga" menyn där det tydligen ska stå.

På Onoff hävdade dom dock att dom endast har S eventuellt A i och med att Samsung är en av deras "största leverantörer och dom har bra samarbete med Samsung". Det känns dock som att det ligger lite i det påståendet då Onoff aldrig är lika billiga som vissa internetbutiker; kanske beror det just på att Onoff tar in S-skärmarna med InWarehouse m.fl tar in A och C...

Aja nog med spekulationer. Den funkar iaf, ska bli intressant att se hur den presterar när jag får koppla in den i min nya dator som jag kommer inhandla snart!

bullshit att onoff har nå bättre avtal än någon annan, men som jag sa tidigare, alla kassa paneler ska vara borta

Snorkelfarsan
Medlem
1195271
June 18, 2008 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

har just sett att jag har en C-panel.... jävla typiskt. Ska gå till Onoff och kolla om jag kan få en ny.

Snorkelfarsan
Medlem
1195337
June 19, 2008 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag lämnade tillbaka skärmen och fick en ny, det var dock ännu en C-skärm så jag lämnade tillbaka även den. Nu har jag dock fått tillbaka pengarna så det är bara att hitta en ny. Samsung gör snygga och bra skärmar men frågan är om man är så himla sugen på en sån nu efter allt det här.
Vet någon av er om det här problemet finns för andra samsungmodeller? Har tittat en del 2232BW som jag tycker är snygg och i stort sett är samma skärm som 226BW "under huven".
Hur tror ni en Benq står sig mot en Samsung?

Ett plus i kanten till säljarna på Onoff i Fältöversten (Östermalm) som har vart mycket hjälpsamma och förstående. Dom föreslog t.o.m att jag skulle gå till en konkurrent och köpa skärmen där.

Minus till Samsung som fortfarande inte klarat upp det här problemet. Inte bra.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 327
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL