Sapphire HD 2900XT...strömtillförsel ??|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sapphire HD 2900XT...strömtillförsel ??
moabx1
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 29, 2007 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis köpt ny burk, allt är installerat men det funkar inte. Är inte förvånad eftersom jag är total nybörjare på att bygga ! De blir inte ens nån "bild" när jag startar. Enda som syns på skärmen är en ruta som växlar mellan digital/analog.

På grafikkortet sitter det två kontakter (kan inte hitta fler iaf). Den ena har sex pinnar och den andra har åtta.
Jag tog min PCI-E kabel från nätagget och stoppa i den med sex pinnar. Men vad ska sitta i den med åtta ? Behövs det något där eller är de bara om man har två grafikkort ?

Från nätagget koppla jag in EATXPWR kabeln i moderkortet (Asus P5K DLX). Men sedan finns det två till från nätagget (Corsair620W). En med fyra pinnar och en med åtta pinnar. På moderkortet finns det en kontakt märkt "EATX12V" och där satt det en plastbricka över fyra av pinnarna. Jag tog bort denna plastbit och satte i kabeln med åtta pinnar där i. Eftersom jag läste de i Mobomanualen. Den med fyra pinnar är nu över.
Har jag gjort fel ?? Ska den med åttapinnar kanske sitta i graffet ? Och ska jag sätta tillbaka plastbiten och sätta i den med fyra pinnar i EATX12V på moderkortet istället.
Kan de vara de som är felet ??
Förmodligen j-vligt dumma frågor men jag är ny på detta så det är bara att acceptera 😀

moabx1
Siktar mot toppen
Medlem
1145270
June 29, 2007 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Med risk för att bli hånad. De ska inte gå två PCI-E till graffet fast det bara är sex pinnar och de är åtta på kontakten ??

BasRutten
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem