Sapphire X800XL + MSI K8N Neo Platinum = vill inte|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sapphire X800XL + MSI K8N Neo Platinum = vill inte
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 8, 2005 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

* Grafikkortet fungerar klockrent i annan burk. (vet ej vad för någon)
* Man får bild med ett X300 på det moderkortet och det fungerar som det ska.
* Har provat med en serie olika nätagg utan skillnad.
* Om man kör med X300 i primära porten och X800XL i andra porten hittas det andra kortet.
* Det är inte minnena
* Datorn piper fem snabba gåner under uppstart och dioderna på baksidan säger floppy-fel, vilket är helt år skogen för det finns ingen floppy varken inkopplad eller installd i BIOS. De fem snabba pipen betyder att grafikkortet inte hittas om jag kan mina BIOS-pip rätt. men kortet fungerar ju!

Va i helvete är fel?

//Andreas

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
933738
August 8, 2005 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: * Grafikkortet fungerar klockrent i annan burk. (vet ej vad för någon)
* Man får bild med ett X300 på det moderkortet och det fungerar som det ska.
* Har provat med en serie olika nätagg utan skillnad.
* Om man kör med X300 i primära porten och X800XL i andra porten hittas det andra kortet.
* Det är inte minnena
* Datorn piper fem snabba gåner under uppstart och dioderna på baksidan säger floppy-fel, vilket är helt år skogen för det finns ingen floppy varken inkopplad eller installd i BIOS. De fem snabba pipen betyder att grafikkortet inte hittas om jag kan mina BIOS-pip rätt. men kortet fungerar ju!

Va i h*****e är fel?

//Andreas

Grafikkortet kanske inte får ordentlig kontakt i PCI-E-platsen? Har du testat att hålla det intryckt när du startar?

Andreas Galistel
Member
Medlem
933838
August 8, 2005 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Grafikkortet kanske inte får ordentlig kontakt i PCI-E-platsen? Har du testat att hålla det intryckt när du startar?

Glömde nämna att det är min bror som har problemen så jag kan inte testa live, men det är en tanke som slagit mig, men de har ju flyttat runt kortet så många gånger att man tycker ju att det orde blivit rätt åtminstone en gång. 🙁
Det hittades ju dessutom om det satt i port 2 med X300 i port 1 så problem med passformen känns lite avlägset tyvärr.

//Andreas

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
933876
August 8, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=denstore]Grafikkortet kanske inte får ordentlig kontakt i PCI-E-platsen? Har du testat att hålla det intryckt när du startar?

Glömde nämna att det är min bror som har problemen så jag kan inte testa live, men det är en tanke som slagit mig, men de har ju flyttat runt kortet så många gånger att man tycker ju att det orde blivit rätt åtminstone en gång. 🙁
Det hittades ju dessutom om det satt i port 2 med X300 i port 1 så problem med passformen känns lite avlägset tyvärr.

//Andreas

Desto större anledning att det är den övre PCI-E-porten som är kass. X300-kortet kanske har slappare toleranser, och passar därför.

Andreas Galistel
Member
Medlem
934341
August 9, 2005 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Delph1][quote=denstore]Grafikkortet kanske inte får ordentlig kontakt i PCI-E-platsen? Har du testat att hålla det intryckt när du startar?

//Andreas

Desto större anledning att det är den övre PCI-E-porten som är kass. X300-kortet kanske har slappare toleranser, och passar därför.

Hmm jo det låter ju inte orimligt direkt. Ska in på lördag och testa lite.

//Andreas

Andreas Galistel
Member
Medlem
936531
August 13, 2005 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Japp, sitter på burken nu. Dock med ett annat grafikkort då det verkligen inte vill lira.

* Kortet sitter bra inget snack om saken.
* Har fipplat med i stort sett alla inställningar i BIOS, även de dolda i BIOS > Cell.
* Har provat ändra inställningar för PCI-E också utan framgång.

Ger upp nu. Det syns inget fel på kortet eller moderkortet. Dom lirar båda utmärkt men inte med varandra.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 236
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL