November 27, 2003
* Grafikkortet fungerar klockrent i annan burk. (vet ej vad för någon)
* Man får bild med ett X300 på det moderkortet och det fungerar som det ska.
* Har provat med en serie olika nätagg utan skillnad.
* Om man kör med X300 i primära porten och X800XL i andra porten hittas det andra kortet.
* Det är inte minnena
* Datorn piper fem snabba gåner under uppstart och dioderna på baksidan säger floppy-fel, vilket är helt år skogen för det finns ingen floppy varken inkopplad eller installd i BIOS. De fem snabba pipen betyder att grafikkortet inte hittas om jag kan mina BIOS-pip rätt. men kortet fungerar ju!
Va i helvete är fel?
//Andreas
March 11, 2003
Delph1 wrote: * Grafikkortet fungerar klockrent i annan burk. (vet ej vad för någon)
* Man får bild med ett X300 på det moderkortet och det fungerar som det ska.
* Har provat med en serie olika nätagg utan skillnad.
* Om man kör med X300 i primära porten och X800XL i andra porten hittas det andra kortet.
* Det är inte minnena
* Datorn piper fem snabba gåner under uppstart och dioderna på baksidan säger floppy-fel, vilket är helt år skogen för det finns ingen floppy varken inkopplad eller installd i BIOS. De fem snabba pipen betyder att grafikkortet inte hittas om jag kan mina BIOS-pip rätt. men kortet fungerar ju!Va i h*****e är fel?
//Andreas
Grafikkortet kanske inte får ordentlig kontakt i PCI-E-platsen? Har du testat att hålla det intryckt när du startar?
November 27, 2003
denstore wrote: Grafikkortet kanske inte får ordentlig kontakt i PCI-E-platsen? Har du testat att hålla det intryckt när du startar?
Glömde nämna att det är min bror som har problemen så jag kan inte testa live, men det är en tanke som slagit mig, men de har ju flyttat runt kortet så många gånger att man tycker ju att det orde blivit rätt åtminstone en gång. 🙁
Det hittades ju dessutom om det satt i port 2 med X300 i port 1 så problem med passformen känns lite avlägset tyvärr.
//Andreas
March 11, 2003
Delph1 wrote: [quote=denstore]Grafikkortet kanske inte får ordentlig kontakt i PCI-E-platsen? Har du testat att hålla det intryckt när du startar?
Glömde nämna att det är min bror som har problemen så jag kan inte testa live, men det är en tanke som slagit mig, men de har ju flyttat runt kortet så många gånger att man tycker ju att det orde blivit rätt åtminstone en gång. 🙁
Det hittades ju dessutom om det satt i port 2 med X300 i port 1 så problem med passformen känns lite avlägset tyvärr.
//Andreas
Desto större anledning att det är den övre PCI-E-porten som är kass. X300-kortet kanske har slappare toleranser, och passar därför.
November 27, 2003
denstore wrote: [quote=Delph1][quote=denstore]Grafikkortet kanske inte får ordentlig kontakt i PCI-E-platsen? Har du testat att hålla det intryckt när du startar?
//Andreas
Desto större anledning att det är den övre PCI-E-porten som är kass. X300-kortet kanske har slappare toleranser, och passar därför.
Hmm jo det låter ju inte orimligt direkt. Ska in på lördag och testa lite.
//Andreas
November 27, 2003
Japp, sitter på burken nu. Dock med ett annat grafikkort då det verkligen inte vill lira.
* Kortet sitter bra inget snack om saken.
* Har fipplat med i stort sett alla inställningar i BIOS, även de dolda i BIOS > Cell.
* Har provat ändra inställningar för PCI-E också utan framgång.
Ger upp nu. Det syns inget fel på kortet eller moderkortet. Dom lirar båda utmärkt men inte med varandra.
//Andreas
2 Guest(s)