August 7, 2001
du kan nog ha vilka dioder som helst som går på mindre än 5v. strömmen tar man från sladden som går in i t-bordet. jag har för mig att en av pinnarna på din-kontakten är +5v. å en annan borde vara jord :). (måt lite så hittar du nog dom rätta pinnarna. om du inte letar upp specs för kontakten på nätet. det står även i vissa moderkortsmanualer). sedan så är det bara att borra lite hål å montera dioderna och förkopplingsmotståndet.
January 20, 2002
var det möjligtvis på onset lan du såg detta??
jag har nämligen ersatt de fula gröna dioderna med blåa...och det var en kille som kom fram till mig å kommenterade det. var kanske t o m du??
jag beställde 6 st blåa från elfa...har 3 st liggandes här hemma.
jag lödde bara bort de gamla och lödde dit det nya, och det funkade alldeles utmärkt.
vill du så kan jag fixa artnr till dig...
May 10, 2002
härligt, tack! ska bara få tag på en lö'er så jag kan lö lite så sprayar jag tangentbordet också.. men lite drygt, beställ inte blue metallic hobbyfärg från biltema, står blue metallic bara men jag fick nåt som heter metallic baltic blue, som är typ ljusblå nästan, så där äckligt blå 😛 och så red metallic beställde jag också, hör på den här då red sunset metallic! jaa jätte härligt när man ville ha riktig rejver röd så får man nå fäg färg 👿
2 Guest(s)