September 1, 2002
Självklart får jag ej nytt kort från komplett då ett stift i sockeln var av. Detta kallar dem "felaktigt handhavande". Jag är 99% säker på att skadan måste ha varit från början. Nåväl...
Någon som lagat en S775-sockel förut? Stiftet är inte helt av, det är endast den övre delen som ska ligga mot processorn.
Detta borde gå att fixa hmm? Tacksam för lite tips och förslag, eller rent av någon som gjort det och kan göra det åt mig.
// Dinos
November 4, 2001
Ta en bild...
Har inget 775 mobo här nu men är du duktig på att löda och kan hitta ett litet guldpletterat stift så borde det gå.
Stiften kan du säkert hitta på något gamalt datorskräp. Typ ett stift från en gammal PCI/AGP/ISA/Slot 1/Slot A port.
Iom att du löder dit en ny "topp" ändrar man ledningsförmågan, huruvida detta påverkar funktionen vet jag inte..
Det är ju upp till dig om du tycker det är värt att riskera andra komponenter...
November 18, 2003
M Hammargard wrote: Borde det inte gå att byta hela sockeln? Känns något lättare än att peta dit ett stift...
Ta en sockel från nåt gammalt/begagnat skräp!
Ren gissning nu men antalt stift som finns på cpun varierar väl efter vilken processor man har, modell osv därför det finns olika socket.
eller?
1 Guest(s)