December 27, 2003
har nyss fått hem ett Sounblaster Audigy SE Bulk (UTAN CD), som jag som jag stoppade in i en PCI port (längst ner).
Startade datorn, stängde av Onboard ljudet, när windows kom igång stängde jag ner installationsguiden, sen dubbelklickade jag på drivrutinen jag laddat hem.
Efter rutan där den säger åt mig att stänga av alla andra program får jag ett felmeddelande, där det står att jag inte har någon maskinvara installerad, så jag provar en lite äldre drivrutin. samma sak där.
jag kör igång windos guid, startar om datorn, och försöker igen. ingen lycka.
så jag går in på Creativs hemsida, och startar deras AutoUpdate, den lyckas hitta mitt ljuddkort (men kan givetvis inte updatera något, då jag inte har något installerat)
Någon som kan hjälpa mig?
September 1, 2002
Xenomorphed wrote: lite dumt att sälja bulk utan CD om man måste ha den för att installera...
Jo.
Jag har då aldrig lyckats hitta drivare som funkar direkt med audigy / audigy2 utan att använda skivan.
Finns säkert nånstans på creatives sida, men ursvåra att hitta i sådant fall.
Känns som om de bara är uppdateringar som ligger där.
December 27, 2003
Ctrl wrote: Oftats kan man hitta en audigy CD på fildelningssidor. Är det vanliga Audigy 1 så kan jag göra en ISO va min skiva om du vill.
jo, det är vanliga Audigy 1.
Dinos gjorde en zip av Audio mappen på skivan, men det gick så segt. om du skulle kunna göra en iso, och slänga upp den som torrent eller något. skulle uppskattas rejält!
har även försökt med KX drivisar från NH arkivet, men dom vägrar installera sig
March 10, 2003
ftp://Guest:Guest@217.73.104.1.....iverCD.nrg
Testa om denna länken fungerar.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)