January 2, 2002
hej,
har ett lustigt litet problem med mitt sb live kort (som är kopplat till stereon) vilket yttrar sig i att man hör AM radion i bakgrunden svagt (återkommande mer eller mindre)?! skruvar man upp volymen en bit så hörs det ganska tydligt. har för mig att detta problem ofta uppkommer i spel, exempelvis op. flashpoint. i windows miljö har jag inte noterat det, har jag för mig..?!
jag skall villigt erkänna att jag inte är ngt proffs på det här med ljud överhuvudtaget, men på min gamla burk (med vanligt 'standard' sb16) stötte jag inte på detta 'fenomen'.
har detta något med eax att göra?
till sist, kanske man kan passa på att fråga om någon kan tipsa om något prisvärt (?) högtalarpaket till mitt ljudkort (5.1 kortet alltså)?
tacksam för hjälp.
January 2, 2002
joo, jag är säker på att det är AM. spelar det nån roll?
1:a gången jag hörde det i op. flashpoint, trodde jag att det hörde till spelet (på nåt sätt). det lät som rysk radio...
tror du har rätt om stereon. den har varit rätt kass de senaste åren...
hoppas det är den, och inte ljudkortet. vill ändå ha en ny.
September 4, 2001
Jag va till Siba igår och köpte SB Audigy samt Creative Inspire 5.1 (högtalar paket med subwoofer)....ett av de senaste ! O sa säger bara "WOW" .....Nu har EAX börjat fungera bra igen, det fungerade inte alls med Sblive 1024 som ja hade....Spelen vägrade ..Men nu oj oj...Och med inbyggd dolby digital decoder på ljudkortet får man bio film på dvd (men även vcd med hjälp av nå specialprogg) filmerna....Jag har aldrig hrört något så bra förr!!!! Ljud kan inte bli bättre ....just att det är från 5 källor är ju grymt........man lever i filmen, det blir häfftigare än på bio eftersom man sitter närmare osv osv ....aja, Creative Inspire 5.1 med SbAudigy kan jag rekommendera! 2900 pröjsa ja för kalaset.........Giants fick man på köpet .......Eax Advanced HD e ju oxo bra....
September 3, 2001
jag köpte för inte så länge sedan min Creative DTT3500. Det är alltså det bästa inom DTT serien, och den består av 5 surroundhögtalare och en sub.
Inbyggt dolby digital i den externa förstärkaren, fjärrkontroll, optisk ingång, sp-dif ingångar, vanliga 3.5 mm ingångar osv...
jag är VÄLDIGT nöjd med den, det finns vissa som säger att subben är för svag, men jag tycker iaf inte det, den räcker gott och väl om man ska ha det i rummet, eller till och med i vardagsrummet så gör den susen. Ganska bra, speciellt om man bor i lägenhet och tycker lite synd om grannarna. För det är nog mer meningen med kvalite än att spela jättehögt i dom här.
Aja... det är nog samma som inspire 5.1 som nämndes här uppe vad gäller funktioner, men inspire's satelliter ska vara lite kraftigare har jag hört.
Hoppas mitt inlägg har hjälpt
2 Guest(s)