sb live player 5.1 problem...|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
sb live player 5.1 problem...
Blade Runner
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 144
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 2, 2002 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

hej,
har ett lustigt litet problem med mitt sb live kort (som är kopplat till stereon) vilket yttrar sig i att man hör AM radion i bakgrunden svagt (återkommande mer eller mindre)?! skruvar man upp volymen en bit så hörs det ganska tydligt. har för mig att detta problem ofta uppkommer i spel, exempelvis op. flashpoint. i windows miljö har jag inte noterat det, har jag för mig..?!

jag skall villigt erkänna att jag inte är ngt proffs på det här med ljud överhuvudtaget, men på min gamla burk (med vanligt 'standard' sb16) stötte jag inte på detta 'fenomen'.
har detta något med eax att göra?

till sist, kanske man kan passa på att fråga om någon kan tipsa om något prisvärt (?) högtalarpaket till mitt ljudkort (5.1 kortet alltså)?

tacksam för hjälp.

Sly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
130661
January 7, 2002 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Det verkar konstigt om ljudkortet kan tvinga fram AM-radio i din stereo. Jag tror mer på att det är din stereo som är konstig. Säker på att det är AM?

Blade Runner
Medlem
130881
January 8, 2002 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

joo, jag är säker på att det är AM. spelar det nån roll?
1:a gången jag hörde det i op. flashpoint, trodde jag att det hörde till spelet (på nåt sätt). det lät som rysk radio...smile

tror du har rätt om stereon. den har varit rätt kass de senaste åren...
hoppas det är den, och inte ljudkortet. vill ändå ha en ny.

b0ne!
Medlem
Forum Posts: 114
131382
January 10, 2002 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

Jag va till Siba igår och köpte SB Audigy samt Creative Inspire 5.1 (högtalar paket med subwoofer)....ett av de senaste ! O sa säger bara "WOW" .....Nu har EAX börjat fungera bra igen, det fungerade inte alls med Sblive 1024 som ja hade....Spelen vägrade ..Men nu oj oj...Och med inbyggd dolby digital decoder på ljudkortet får man bio film på dvd (men även vcd med hjälp av nå specialprogg) filmerna....Jag har aldrig hrört något så bra förr!!!! Ljud kan inte bli bättre smile ....just att det är från 5 källor är ju grymt........man lever i filmen, det blir häfftigare än på bio eftersom man sitter närmare osv osv ....aja, Creative Inspire 5.1 med SbAudigy kan jag rekommendera! 2900 pröjsa ja för kalaset.........Giants fick man på köpet smile .......Eax Advanced HD e ju oxo bra....

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
131442
January 10, 2002 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

jag köpte för inte så länge sedan min Creative DTT3500. Det är alltså det bästa inom DTT serien, och den består av 5 surroundhögtalare och en sub.
Inbyggt dolby digital i den externa förstärkaren, fjärrkontroll, optisk ingång, sp-dif ingångar, vanliga 3.5 mm ingångar osv...
jag är VÄLDIGT nöjd med den, det finns vissa som säger att subben är för svag, men jag tycker iaf inte det, den räcker gott och väl om man ska ha det i rummet, eller till och med i vardagsrummet så gör den susen. Ganska bra, speciellt om man bor i lägenhet och tycker lite synd om grannarna. För det är nog mer meningen med kvalite än att spela jättehögt i dom här.

Aja... det är nog samma som inspire 5.1 som nämndes här uppe vad gäller funktioner, men inspire's satelliter ska vara lite kraftigare har jag hört.

Hoppas mitt inlägg har hjälpt

Blade Runner
Medlem
131491
January 10, 2002 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

tackar, tackar!!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 346
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL