July 9, 2001
Jag har ett adaptec AHA-2940U scsi-kort med en extern och en intern 50 pinnars SCSI-2 kontakt...det jag undrar är om man med hjälp av nån adapter eller liknande kan köra nyare scsi-diskar som har 68 eller 80 pinnar?....nån som vet...snabb hjälp skulle uppskattas
[ Detta Inlägg ändrades av: jonas den 2001-07-12 15:19 ]
July 3, 2001
Som före detta scsi användare vet jag att det finns adaptrar. Men om dom funkar på dom nyaste scsi diskarna och scsi korten vet jag inte. Jag körde en UWSCSI3 disk på ett SCSI2 kontrollerkort med en adapter emellan.
(Det blir alltså en 68 pinnars hårddisk till ett kontrollerkort med 50 pinnars.)
/D
[ Detta Inlägg ändrades av: mrpink den 2001-07-12 15:05 ]
July 9, 2001
Upptäckte att jag hade räknat fel på pinnarna. Det finns en kontakt med 68 pinnar också på kortet...det är ett adaptec AHA-2940W (SCSI-3)
...kollade fel förut.
Jag har en scsi-disk med 80 pinnars kontakt som jag skulle vilja använda med det kortet. Jag har kollat runt lite och har inte hittat några adapterkort som har 80 pinnars-kontakt...det måste ju betyda att det finns nån slags adapter eller nåt som används mellan 68 pinnars kort och 80 pinnars disk. eller är det en helt vanlig sladd?...tacksam för all hjälp som kan fås!
May 24, 2001
Jag gissar på att disken med 80-pinnars kontakt inte har någon strömkontakt... (jag gissar inte, jag vet)
80-pins kontakten heter SCA och har både SCSI och ström inbyggt. Nu när du vet vad du ska leta efter är det nog lättare att hitta, det finns överallt i princip.
[ Detta Inlägg ändrades av: Donan Fear den 2001-07-12 22:13 ]
2 Guest(s)