December 3, 2003
Är det en ny disk måste du partitonera den innan du kan se den i "den här datorn".
Gå in på Kontrollpanelen -> administrationsverktyg -> datorhantering -> diskhantering, högerklicka på den aktuella disken och ta "Formatera". Följ sedan guiden så ska allt funka som det ska.
(Har ingen erfarenhet av SCSI diskar, men jag antar att dom funkar hyfsat likt IDE o SATA diskar, o då gäller det som står där uppe)
December 30, 2005
Detta är ingen nu disk. Just nu är det en disk från en mac (och visas i enhetshanteraren). Förut var det en av två hårddiskar från sopprummet jag ville få igång.
Jag vill se filerna i hårddiskarna utan att formatera(!(?)). Det finns ju filer. Jag har sätt dem i en mac. Jag vet inte om mac os:et ligger på disken. så det är ingen ide at formatera...
Så man kan alltså inte alls se några filer i Windows? Bara inne på "Datorhantering":en? (Man ser bara HDD:n menar jag). (Förästen inne på datorhantering, så står det "Inte intierad", istället för "Online", som det gör på den vanliga hårrdisken.)
Finns det inget program som kan läsa o skriva på SCSI hårddisken eller kan man se filerna på annat sätt?
1 Guest(s)