November 13, 2001
Har ett Adaptec 29160LP och några Seagate diskar. Har ändrat alla inställningar till default i kortet. Jag vill kunna boota från en av scsi diskarna men det vill sig inte. Enligt vad jag läst måste disken då ha ID 0,1 eller 2, men det lyckas jag inte ställa in. När kortet har ID 7 så hittar det ingen disk. Ställer jag kortet på ID 0 och jag stoppar i en disk får den ID 11. Vad gör jag för fel?
June 7, 2005
November 13, 2001
Unit01 wrote: Jag kan inget om SCSI. Men jag tror det blir lättare om du kollar upp några nybörjar guider om SCSI än bara frågar om det nödvändiga för att få igång dina diskar. Så kan du något mer ifall det klyddar.
Du tror inte jag redan sökt och försökt lösa det själv? Har suttit i alldeles för många timmar utan att lösa det själv och därför lägger jag tillslut ut en tråd här i hopp om att någon har någon ide om vad som kan vara fel.
GroundX wrote: Jag har min SCSI som jag bootar från på ID5 eller nånting... Fungerar bra... Är du säker på att du ställt in BIOSen rätt så att datorn bootar från SCSI, då ska det fungera, vad du än har för ID... Kanske beror lite på kort också? Är ganska grön vad gäller SCSI jag =/
Jag läste att man var tvungen att köra med ID 0,1 eller 2 om man ville boota från disken. Ställde in bioset på moderkakan att boota från scsikortet men det funkade inte. Ställde även in kortet att boota från ID 11 vilket verkar vara det enda ID jag får disken att ta.
1 Guest(s)