July 25, 2001
Jag undrar om någon vet ett smidigt sett att ha bild på skärmen samtidigt som på tv. Tror ej detta är möjligt med detonator. Med andra drivar vet jag att jag fått det att funka. Skulle vara coolt om man kunde sitta och spela samtidigt som polaren slapp sitta och hänga över axeln och lugnt kunde se skiten på teve isstället. Skulle också göra det smidigare att starta filkmer och dylikt. Den som vet postar!
Auf widersehn
July 25, 2001
Alltså självklart har jag kabel och tv out. Köpte t.o.m ett DVD kit idag med 15m S-VHS kabel. 15 Ljjudkabel scartkontakt mm. Det är inte bilden på tv som är problemet. Den får jag. Men när TV:n är igång så släcks skärmen. Detonator 4 XP används. Finns det extra progs för detta?
June 18, 2001
On 2001-09-26 01:22, -=Andreas=- wrote:
Alltså självklart har jag kabel och tv out. Köpte t.o.m ett DVD kit idag med 15m S-VHS kabel. 15 Ljjudkabel scartkontakt mm. Det är inte bilden på tv som är problemet. Den får jag. Men när TV:n är igång så släcks skärmen. Detonator 4 XP används. Finns det extra progs för detta?
jo jag vet exakt vad du menar.
antar att ditt kort klarar max 800*600 ut på teven, så får du ju max 800*600 på skärmen och hur kul är det?
med tvout adapter så får du vilken upplösning som helst
adapter = lite dosa
July 25, 2001
Hej igen. Är det någon som vet max längd på S-VHS kabeln? Har hört 3m. Hade 1.5m som jag fick med grafikkortet innan. Det där med 15m verkar inte vara någoon höjdare. Han ej fått bild med den. Med den korta kabeln fungerar det alldelles utmätrkt. Alltså de kan ju inte sälja kablar som är för långa va? kittet kostade 500 spänn så vafan skiten skall väl gå och få och funka?
April 8, 2001
On 2001-09-26 02:02, Pefen wrote:
Med progget TVtool funkar det i alla fall
för mig
+ att det har många inställningar för tv out.
Som tex att man kan få bort den svarta kanten.Bara att tanka hem å prova.
Jag kör detonator Xp 21,81
Någon som vet vart jag kan hitta TVtool?
May 23, 2001
http://come.to/tvout/ på downloads
May 7, 2001
Jag jobbar som Ljud-Ljus-Bild tekniker. Vi använder ofta S-VHS kabel vid arrangemang. 60-70 meter är inga problem, du får ganska oskarp bild men du ska iaf få en igenkänelig bild. men 30 meter någonting borde funka perfekt. tänk på att helst inte skarva den på vägen, det förlorar du mycket på.
1 Guest(s)