April 14, 2004
Har nyss format C o lagt in allt som man skall Windows media player, VLC och såklart grafikdrivisar. Men när jag skall klicka igång en film avi,Mpeg eller annat format så ljud kan det bli men ingen bild ochh datorn blir såå seg att de e inte sant. Allt börjar blinka och skärmen svart då o då och den jobbar och ikonerna på skrivbordet försvinner o kommer sakta tillbaka o försvinner all test o allt vad man nu har oppe på skrivbordet. bara o trycka på reset starta om men det är ENDAST då jag försöker klicka igång film. Har testat i alla spelare som jag har. Men mp3 musik funkar som det skall o sånt.... Va gör jag?
December 6, 2006
Avinstallera VLC fortare än kvickt och installera CCCP.
December 6, 2006
Snorch wrote: Ffdshow tryouts samt MPC-HC är ett vinnnade koncept som spelar så gott som allt med bra kvalité och hårdvaruavkodning av HD med grafikkortet. Skippa allt som heter "codecs-pack" så blir livet mycket enklare
Är inte ffdshow ett codecpack ?
Det där med MPC-HC.. glömde skriva till dig om detta men det bara buggade. Filmerna låste sig när jag öppnade det med MPC-HC, startade inte alls o.s.v så jag använder nu vanliga MPC som följer med CCCP.. fungerar perfekt.
March 14, 2001
opA87 wrote: Är inte ffdshow ett codecpack ?
Det där med MPC-HC.. glömde skriva till dig om detta men det bara buggade. Filmerna låste sig när jag öppnade det med MPC-HC, startade inte alls o.s.v så jag använder nu vanliga MPC som följer med CCCP.. fungerar perfekt.
Nepp, det är en codec, eller ja två om man hårddrar det, en för video och en för ljud.
Enligt CCCPs FAQ är det MPC-HC som följer med, version 1.1.796, inte vanliga MPC. Det finns för övrigt en hel hög med nya versioner av MPC-HC än den som följer med.
Senaste laddas ner här, sidan fungerar dock för tillfället:
http://www.xvidvideo.ru/conten.....ory/1/1/2/
CCCP installerar en massa annat skit som man inte behöver, filter och codecs hit och dit. ffdshow tryouts ingår också, men det är sju gånger bättre att installera MPC-HC och ffdshow själv.
Någon annan MKV-splitter än den som följer med MPC-HC ska inte behövas, men har man problem med att spela upp mkv-filer så kan man prova Haali Media Splitter. Även det installerar man själv.
Edit: Haha såg precis att en ny officiell utgåva av MPC-HC släppts, men CCCP använder flera månader gammal beta version av den föregående officiella. Idioter...
December 6, 2006
Ctrl wrote: ??? HC är den som följer med CCCP ? Måste vara någon inställning som gör att det krachar för dig isf.
Möjligt.. fanns två olika Windows Media Classíc att välja i "Öppna med" .. en som var med HC och en utan "HC" initialerna.. den utan fungerar det perfekt i 🙂
1 Guest(s)