July 18, 2002
Sitter också på två Segate B4 diskar (60GB) de är perfekta om man ser till prestanda/ljudnivå och den enda svagheten med dem är den dåliga prestandan i RAID.. köpte mina diskar för att köra RAID 0 men det gav jag upp då prestandan var sämre än med en singeldisk.. 🙁
Detta är ett problem som 95% av alla B4 ägare upplevt när de kört RAID så det verkar vara något problem med diskarna..
Men i dagsläget är frågan om man ska köpa hårddisk.. kanske ska vänta på SATA och Seagate B5? Det ska jag i alla fall.. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
WzuP wrote: det är inga problem
b4 har två olika varianter ena för single andra för RAIDdu kan lämna in dina b4 diskar för ett gratis utbyte mot ett par som är gjorda för raid
Menar du allvar? 🙂
Det var ju ett tag sedan jag höll på med RAID och dessa diskar men då förnekade Seagate bara alla problem.. har de verkligen gjort två modeller nu?
Jag har inte hört någonting om detta och kan inte heller hitta "två molika modeller".. 😕
Det var som attans.. Trodde aldrig Seagate skulle erkänna något sådant. Eller det verkade inte så då när jag var insatt i det för ett år sedan typ..
Men det var ju bra om de nu tog sitt ansvar. Synd att man har båda diskarna proppfulla med info bara och ingen dumpdisk.. svårt att skicka iväg de små krabaterna då.. 😉
1 Guest(s)