June 29, 2002
du måste ha vattenkylning eller mätt fel (fel på sensorn elle rplacerat dem fel).Den INRE hårddisktemperaturen är dte man oftats snackar om, ej temp PÅ själva inkapslingens UTSIDA!!! 😮
Den inre temp kan man se med Mainboard temp sensor (programmet som avläser dess avärdena)alla BA 4 har inre sensorer. För det andra även om du mätt rätt och det är den egna hds interna mätsensor som du avläst, så är det osannolikt med så kall hd.
Om luftemp är 26-27 gr kan du inte få hårddisken ner till 20 gr!! 🙂
Du kan aldrig få den kallare än den omgivande luften (i lådan och utanför),med undatag för vattenkylning där vattnet kan ha en lägre temp än luften).
Under förutsättning att du inte har ngn form av vattenkylning till disken är alltså detta inte möjligt. 😛
Under en normal sommardag (typ 20 gr dagstemp) är ca 30-38 grader ca normalt , jag har aldrig fått min kallare än ner till 32 gr, och då har jag gott om luft kring den, flera stora fläktar och bra cirkulatíon! Du måste helt enkelt ha mätt fel, eller så är det ngt fel med programmet (hårdvaran-mjukvaran)som gör att värdena inte visas korrekta, eller så angivaren felaktig (den inre).Man bör under sådan förhållanden bli misstänksam ... är man inte det så blir man aldrig det på något... ja menar, med både cpu,gpu ,hd o allt igång,plus nätaggregate som blir minst 30 gr, det är omöjligt att ha ngt så kallt inuti lådan utan vattenkylning. !!
August 23, 2001
rsastin wrote: Jag har en fläkt till min Seagate Baracuda IV och med denna hetta som det är utomhus så ligger min disk på ca. 26 - 27 grader. Med normala rumstemperaturer så ligger den på runt 20.
Jag funderar på att montera dit en Papst fläkt jag har liggandes och sen har jag ju 2 80mm av nått annat märke...Ska fundera
1 Guest(s)