July 18, 2002
Tja alla! 😀
Ska köpa en HD på 80gig snart men vill veta vilken.
Jag ska välja mellan Seagate B4 eller Western 80gig SE(8mb cache).
Låter Western MYCKET?? min dator låter ca 30db, kommer ljudet från Western´s HD att vara störande högt??
Är prestandaskillnaden så pass liten att jag ska satsa på en Barrauda?
Tack i förskott! 😛
June 29, 2002
Jag har själv flera Seagate Barracuda IV, och tystare hårddisk får man leta länge efter! Nästan ohörbar utanför lådan!
Prestandaskillnaden är mycket liten,och knappt märkbar, jag såg det själv i ett test där man jämförde en av Segates barracudor (60gb)mot en Western. Western låter mer!!
👿
Och den är inte speciellt mkt snabbare.
Dessutom levereras Seagates disk i en skyddspack som är säker, det gör inte Westerns, och Seagate är den enda tillverkaren,vad jag vet,som dessutom har antistatiskt och fysiskt skydd mot stötar på hårddiskens undersida, vilket Western INTE har.
🙂 Dessutom levereras den med den överlägset enklaste och bästa installationprogrammet och reperations /service disk-program mankan tänka sig, som har vunnit fler priser. 😀
Jag rekommenderar Seagate, utan tvekan. 8)
February 24, 2002
shunt wrote: Jag har själv flera Seagate Barracuda IV, och tystare hårddisk får man leta länge efter! Nästan ohörbar utanför lådan!
.
.
.
Dessutom levereras den med den överlägset enklaste och bästa installationprogrammet och reperations /service disk-program mankan tänka sig, som har vunnit fler priser. 😀
.
.
.
Vad är det för program? Jag fick inget sådant?
August 22, 2005
Jag har en WD 120 gb SE (8 mb cache) ovh en Seagate IV 40 gb...
Måste påpeka att det råder ganksa så stor skillnad i ljudvolym mellan WD 2mb cache och 8... De nya modellerna är helt enkelt tystare... Jag har en i min burk, och den låter knappt något alls, och så är den ju också snabbare än Seagaten...
LÄS!!! http://www.exhardware.com/revi......php?Id=88
btw. beställningen går väl att ändra???
1 Guest(s)